Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک‌صد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر قم برگزار و در آن لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۹ سازمان آتش‌نشانی و خدمات آتش‌نشانی شهرداری قم به میزان ۵۹ میلیارد تومان مصوب شد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اخوان در یک‌صد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به لایحه بودجه سال 99 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: رقم 59 میلیارد تومان برای سال جاری سازمان آتش‌نشانی به تفکیک 50 میلیارد تومان هزینه پرسنلی و 9 میلیارد تومان هزینه‌های اداری، تجهیز و خرید اقلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بیش از 90 درصد هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی در تأمین و خرید تجهیزات توسط شهرداری‌ها تأمین می‌شود ادامه داد: فرمت بودجه شهرداری‌ها به‌گونه‌ای است که برنامه ایمن‌سازی و تجهیز امکانات سازمان آتش‌نشانی از سوی شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

روح‌الله امراللهی  از اعضای شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه خدمات سازمان آتش‌نشانی باید متمرکز باشد از همین رو منطقی‌تر است که به‌جای تعریف جداگانه این بودجه در شهرداری، همین موارد برای تجهیز و خرید و ایجاد ایستگاه‌ها در بودجه سازمان لحاظ شود، در این صورت مردم می‌توانند مطلع شوند که درازای پرداخت عوارض چه خدماتی دریافت می‌کنند.

زین‌العابدین قراچورلو دیگر عضو شورای شهر با انتقاد از اینکه بنا نیست مردم به تفکیک بررسی کنند که بابت چه خدماتی عوارض پرداخت می‌کنند تصریح کرد: ما باید گزارش‌ها را به مردم اعلام کنیم، آتش‌نشانی‌ها ابزار اجرایی هستند و کار آن‌ها تخصصی کردن موضوع آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در اجرا است، از همین رو وظیفه اصلی به عهده شهرداری است.

وی با بیان اینکه عمده خریدهای آتش‌نشانی سنگین بوده که مشمول قانون معاملات متوسط و کلان می‌شود، افزود: در گزارش به مردم باید بهای خدمات ارائه‌شده به مردم اعلام شود، در این موارد است که مردم باید بدانند بابت چه خدماتی عوارض پرداخت کردند.

حسن بختیاری اما به لزوم آماده‌باش آتش‌نشانی در موقعیت‌های جدید عملیاتی اشاره کرد و گفت: سیل و فرونشست زمین از موارد جدیدی است که شاید آتش‌نشانی تاکنون سابقه مواجهه با آن را نداشته، اما لازم است قدرت لازم برای مقابله با چنین حوادثی را داشته باشند.

خودروهای مدرن به تجهیزات آتش نشانی مشهد افزوده می‌شودافزایش 3 برابری قیمت نتیجه تعلل و کارشکنی در تهیه تجهیزات آتش نشانی اراک160 نیروی آتش نشانی کرمانشاه در ایام نوروز در آماده‌باش هستند

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شاید اتفاقات جدیدی در شهر رخ دهد اما آتش‌نشانی همواره باید آمادگی داشته باشد، با این رویکرد آتش‌نشانی باید علاوه بر تجهیزات و امکانات، از حیث عملکردی نیز ارتقا یابد و این‌یک مطالبه از آتش‌نشانی است.

وی ارتقا کمی و کیفی آتش‌نشانی قم را طی 5 سال گذشته چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: بااین‌وجود لازم است آتش‌نشانی از حیث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روند رو به رشدی داشته باشد.

عبدالله جلالی نیز با اشاره به اینکه شهرداری با همه ظرفیت و توان برای تجهیز آتش‌نشانی تلاش کرده است، گفت: استان و کلان‌شهر قم از حیث جغرافیایی در شرایط خاصی قرارگرفته است از همین رو بعضاً در شرایطی بوده که ناچار به انجام عملیاتی خارج از محدوده شهر بوده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر قم، وزارت کشور برای کلان‌شهر قم باید حمایت‌های ویژه‌ای قائل شود، در این زمینه شهرداری نیز باید پیگیر مسئله باشد. خدمات آتش‌نشانی در خارج از محدوده شهر بعضاً ملی بوده و انتظارات از وزارت کشور برای حمایت بجا است.

در پایان لایحه پیشنهادی بودجه سال 99 سازمان آتش‌نشانی و خدمات آتش‌نشانی شهرداری قم به میزان 59 میلیارد تومان با موافقت اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/456/ی

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر قم آتش نشانی و خدمات سازمان آتش نشانی میلیارد تومان بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان