Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از رشد ۵۵ درصدی بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا پایانه‌های بار گیلان ضدعفونی شدند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سبحان‌الله علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای دستورات ستاد مقابله با کرونا تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن پایانه‌های بار استان را فراهم کرده است اظهار داشت: طبق آمارها بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی به نسبت سال گذشته 55 درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان میزان حمل و بارگیری کالاهای اساسی از بندرانزلی را 134 هزار تن اعلام کرد و ابراز داشت: این مقدار اقلام اساسی مورد نیاز کشور از ابتدای اسفند 98 تا فروردین 99 به مقصد داخل و خارج استان گیلان و در قالب بیش از 5 هزار و 957 سفر دستگاه کامیون حمل و بارگیری شده است.

علی‌پور کالاهای اساسی حمل و بارگیری شده از بندرانزلی را شامل گندم، جو و ذرت دانست و تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گیلان در حوزه حمل کالاهای اساسی فعالیت‌های پیشگیرانه لازم برای جلوگیری و به حداقل رساندن امکان شیوع ویروس کرونا را انجام می‌دهد و اقدامات مذکور استمرار دارد.

رشد 106درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادرورود بندر اقیانوسی ایران به رقابت با سایر بنادر اصلی کشور/ رشد 143 درصدی تخلیه و بارگیری کالای اساسی در چابهارخوزستان| افزایش 104 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام(ره)

وی از ابلاغ دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان در مورد لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شرکت‌های حمل و نقل کالای استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: گند زدایی و ضدعفونی کردن پایانه‌های بار و دفاتر شرکت‌های حمل و نقل کالا از جمله اماکنی هستند که این اقدامات به صورت مرتب و منظم در آن‌جا عملیاتی می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه این دستگاه علاوه بر دستورات ستاد و استانی ملی مقابله با کرونا برای رانندگان وسائط باری نیز برنامه پیشگیری خاصی را پیاده‌سازی می‌کند خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی شامل دستمال کاغذی، ژل ضدعفونی کننده و ماسک بین رانندگان در دستور کار قرار دارد.

علی‌پور رشد 8 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین سطح استان گیلان در سال گذشته را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه بیش از 2 هزار و 100 خودروی سنگین شامل انواع کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس به دو مرکز فعال معاینه فنی خودروهای سنگین استان گیلان مراجعه کرده‌اند.

وی از مراجعه تعداد 25 هزار و 610 خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان جهت دریافت برگه معاینه فنی سخن گفت و با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است عنوان کرد: تست‌های مختلف مکانیزه بر روی خودروها انجام شده و در پایان این فرآیند و در صورت تأیید برگه معاینه فنی صادر می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش سطح مراجعات مردمی و استفاده از سامانه‌های اینترنتی و مجازی را طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه و با همکاری دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

علی‌پور فعالیت چیزی حدود 120 نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان را از دیگر ظرفیت‌های این استان برای تسهیل در امر صادرات، واردات و ترانزیت کالا برشمرد و عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان تردد مسافر در مرز آستارا گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه گیلان در ردیف پنج استان نخست کشور از لحاظ طول وجود راه‌های شریانی قرار دارد ابراز داشت: در ایام تعطیلات و زمانی که با افزایش تعداد ورودی مسافر و خودرو به استان گیلان مواجه هستیم گلوگاه‌های ترافیکی این استان در طول مسیرهای ورودی‌ با ترافیک بسیار سنگین و پرحجمی مواجه هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایانه های بار بارگیری کالا استان گیلان معاینه فنی علی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سعید کیا کجوری در آیین گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت.

کیا کجوری تاکید کرد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

به گفته وی، بندر نوشهر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در این اداره کل است.

کیا کجوری با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران عزیز و نقش آفرینی آنان در رونق فعالیت‌های دریایی و بندری در بنادر تابعه اداره کل، از زحمات کارگران شاغل در شرکت‌های دریایی و بندری فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، با اهدای لوح سپاس، قدر دانی کرد

دیگر خبرها

  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان