Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: فعالیت واحدهای اقامتی در شهر مشهد بستگی به فعالیت و بازگشایی حرم مطهر رضوی دارد و طبیعتا هر زمانی که حرم مطهر بازگشایی شود، اولین مکانی که لازم است باز باشد، واحدهای اقامتی رسمی است.

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص آخرین وضعیت فعالیت و عدم فعالیت هتل‌ها در مشهد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مطابق دستور و اطلاعیه‌ای که از طریق استانداری داده شد، واحدهای اقامتی استان تعطیل بوده‌اند که این تعطیلی کماکان تا کنون ادامه داشته است، علت آن نیز در اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور شناسایی واحدهای اقامتی به عنوان مشاغل پرخطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جلسات متعددی در مورد واحدهای اقامتی برگزار و در آخرین جلسه اعلام شد واحدهایی که درخواست بازگشایی دارند، به اداره کل اعلام کنند که از مجموع ۲۳۸ هتل در استان تعداد محدود ۲۷ هتل تقاضای بازگشایی داشتند، این مطلب برای طرح در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان به استانداری فرستاده شده که هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه  فعالیت واحدهای اقامتی در شهر مشهد بستگی به فعالیت و بازگشایی حرم مطهر رضوی دارد و طبیعتا هر زمانی که حرم مطهر بازگشایی شود، اولین مکانی که لازم است باز باشد، واحدهای اقامتی رسمی است، اضافه کرد: در حال حاضر واحدهای اقامتی اجازه فعالیت نداشته و واحدهای اقامتی در استان خراسان رضوی نیز فعالیتی ندارند.

بیدخوری ادامه داد: در این زمینه نیز مکاتبات لازم انجام شده و در دستورالعمل شماره ۲ ادراه کل میراث فرهنگی و گردشگری برای بازگشایی به واحدهای اقامتی ابلاغ و قید شده است که واحدهای اقامتی برای بازگشایی ابتدا باید تقاضا دهند، سپس آمادگی لازم را لحاظ معاینه بهداشتی پرسنل داشته و مواد ضد عفونی‌کننده را تهیه کرده باشند.

وی در خصوص تصمیمات جدید برای بازگشایی واحدهای اقامتی گفت: اگر در آینده واحدهای اقامتی تصمیم به آغاز فعالیت بگیرند، باید پروتکل‌های بهداشتی که از سمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت بهداشت در این زمینه ابلاغ شده است رعایت شود؛ ما همچنین منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان هستیم تا به ما اعلام کرده و ما نیز به واحدهای اقامتی اعلام کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تشریح کرد: البته ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر زمانی با بازگشایی و فعالیت واحدهای اقامتی موافقت شد، حتما مسائل بهداشتی رعایت و شرایطی فراهم شود که سلامت زائران و پرسنل واحدهای اقامتی دچار مشکل نشود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فعالیت واحدهای اقامتی واحدهای اقامتی کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع خراسان رضوی اداره کل حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا