Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@08:19:45 GMT

اصلاح طلبان در پی مانیفست جدید؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۶۶۱۲

اصلاح طلبان در پی مانیفست جدید؟

ساعت 24-به تازگی خبرهایی مبنی بر تلاش برای تدوین یک نقشه راه جدید برای جریان اصلاح طلب منتشر شده است در گفت و گو با برخی فعالان اصلاح طلب درباره جزئیات این موضوع سوال کرده ایم

با پایان یافتن انتخابات مجلس و کوتاه ماندن دست اصلاح طلبان از کرسی های  مجلس یازدهم  تعدادی از چهره های  اصلاح طلب با نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 1400 از بازسازی سرمایه سیاسی ، گفتمان تازه و به عبارت دیگر تدوین «مانیفست جدید اصلاحات» سخن گفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین باره حتی مهر به نقل از «یک فعال شاخص اصلاح طلب» که البته نامی از وی نبرده  «از  رایزنی های جدی درباره تجدید نظر در راهبردهای سیاسی و اتخاذ رویکردهای تازه در محافل خصوصی و غیررسمی اصلاح‌طلبان» خبرداده است. پیشتر نیز حجت الاسلام محسن رهامی، فعال اصلاح طلب گفته بود: حال که تا حدی فرصت ارزیابی و بررسی بیشتر برای اصلاح‌طلبان فراهم شده است، باید سازمان دهی تشکیلاتی کارآمد و مطابق با شرایط و اوضاع و احوال جدید و خصوصاً اصلاح رابطه اصلاح‌طلبان با مردم و نزدیک‌تر شدن به بدنه جامعه و اصلاح و بازنگری اهداف و آرمان‌های اصلاحات، همچنین طراحی جدیدی برای «مانیفست اصلاحات» پی‌ریزی کنند. درباره این که آیا این تجدید نظر یا تغییر مانیفست یک اتفاق فراگیر و مورد قبول در بین همه چهره هاو طیف های جریان اصلاح طلب است یا نه؟ با تعدادی از فعالان سیاسی این جریان گفت و گو کرده ایم، گفت و گوهایی که البته نشان داد ظاهرا توصیه هایی برای تغییر رویکرد اصلاح طلبان وجود دارد اما این توصیه ها دست کم تاکنون تبدیل به یک رویه ثابت میان همه طیف و چهره های شاخص این جریان نشده است.

غلامرضا انصاری: این یک برداشت شخصی و ذهنی است

غلامرضا انصاری عضو مؤسس حزب اتحاد ملت در گفت وگو با خراسان با بیان این که آن چه دوستان دراین باره بیان کرده اند برداشت شخصی و ذهنی آن هاست،  اظهار کرد: خاصیت جریان اصلاحات به روز بودن و برنامه محوری است از این رو  اصلاحات همواره متناسب با شرایط مکانی و زمانی ایده و برنامه های خود را بیان کرده است و می کند.  این فعال سیاسی با بیان این که،اصلاحات فاقد استراتژی اصلاح طلبی نیست،گفت: اصلاحات جریانی زنده است و باید همیشه نسبت به تحولات اجتماعی،بین المللی ،اقتصادی و سیاسی جامعه حساس باشد و متناسب با زمان ایده ها و برنامه های خود را بیان کند. انصاری  افزود : در بطن اصلاحات حرکت گام به گام و رو به جلو ، جابه جایی نهادها و چهره ها متناسب با شرایط وجود داشته است، در همین زمینه گروه ها و چهره های اصلاح طلب ،کادر سازی و پرورش نیروهای جوان و میدان دادن به آن ها را در دستور کار خود داشته اند.وی افزود: در جریان اصلاحات ،اصلاح طلبان به رهبری اصلاحات التزام داشته و رهبری اصلاحات نیز به عقل جمعی التزام عملی دارد، تا  بتواند متناسب با زمان  اقدامات خود را انجام دهد.

منتجب نیا: از ابتدای دولت اصلاحات بر ضرورت انجام این امر بارها تاکید شد

همچنین حجت الاسلام رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت در گفت و گو با خراسان اظهارکرد: از ابتدای دولت اصلاحات بر ضرورت انجام این امر بارها تاکید شد...این امر با یک نفر یا دو نفر امکان پذیر نیست  و نیازمند مجموعه ای از چهره های مقبول و شاخص با بستر قوی است.  این فعال اصلاح طلب  تاکید کرد: باز تعریف اصلاحات هر موقع اتفاق بیفتد دیر است اما نباید فرصت را از دست داد . معتقدم این امر هم شدنی و هم لازم و ضروری است اما نه به این معنا که یک یا چند نفر مانیفستی تعریف و از آن به عنوان مانیفست اصلاح طلبان یاد کنند. بلکه باید برای باز تعریف اصلاحات از گرایش های متفاوت در این جریان استفاده کرد  و پس از تدوین به رای همه احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب گذاشت تا یک مانیفست مانع و جامع برای اصلاح طلبی شکل گیرد و  آن را به مردم ارائه کرد.

اصغرزاده: اصلاحات باید جهت‌گیری  درجه‌ و کیفیت‌ متفاوتی پیدا کند

ابراهیم اصغرزاده نیز با بیان این که اکتفاکردن به اصلاحات موردی و سطحی کنار گذاشته می‌شود، به شرق گفت: اصلاح‌طلبان ناچارند خواسته‌ها و مطالبات جدید را شناسایی و نمایندگی کنند. وی افزود: اصلاحات باید جهت‌گیری، درجه‌ و کیفیت‌ متفاوتی پیدا کند. او تاکید کرده است تا انتخابات 1400 اصلاح‌طلبان ناچار به بازسازی سرمایه سیاسی و اجتماعی از طریق جداکردن سهم و سفره‌شان از اصولگرایان و وضعیت موجودند و راهبرد کلان خود را بر مبنای اصلاحات از پایین و بیرون از قدرت طراحی کنند.

ناصری: عمر شورای عالی اصلاح طلبان تمام است

همچنین عبدا... ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب با نگاه به انتخابات 1400 در این باره به مهر گفت: معتقدم چه با کرونا و چه بی کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات-چنان که قبلاً هم اعلام کردم-عمر شورای سیاست گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد؛ تاکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است.وی افزود: چنان چه اصلاح طلبان اصیل شاهد تحولات عمیق رفتاری و ساختاری نباشند و نتوانند فاصله بین حاکمیت و جامعه مدنی را کم کنند حتماً حضور فعالی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهند داشت.

منبع: خراسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد اصلاح طلبان جریان اصلاح اصلاح طلب چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند