Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@22:15:06 GMT

زمان پرداخت و قیمت قسط دوم حج ۹۹ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۷۰۵۴

زمان پرداخت و قیمت قسط دوم حج ۹۹ اعلام شد

هزینه حج تمتع حدود ۳۳ تا ۴۱ میلیون تومان تعیین شد که زائران در قسط اول ۲۵ میلیون تومان پرداخت کردند و قسط دوم که حدود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان است، بعد از معاینات پزشکی از زائران دریافت می‌شود.

قدس آنلاین: نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز و هزینه حج تمتع نیز حدود ۳۳ تا ۴۱ میلیون تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اصلی این تفاوت قیمت نیز متفاوت بودن سطح کیفیت محل اسکان زائران در عربستان به ویژه مکه مکرمه است؛ به طوری که با توجه به متفاوت بودن سطح کیفیت هتل‌ها، هزینه کاروان‌ها هم متفاوت است و سایر خدمات زائران به صورت یکسان ارائه می‌شود.

با توجه به بالا بودن این هزینه و احتمال تأمین نشدن آن از سوی ودیعه‌گذاران، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت از امکان پرداخت هزینه حج تمتع در دو قسط خبر داد و مقرر شد در قسط اول زائران خانه خدا ۲۵ میلیون تومان با احتساب سود ودیعه‌گذاری پس از ثبت‌نام اولیه بپردازند.

قسط دوم هزینه حج بعد از معاینات پزشکی دریافت می‌شود

بر همین اساس بیشتر زائرانی که ثبت‌نام کرده بودند، برای تکمیل روند ثبت‌نام این هزینه را به صورت الکترونیکی پرداخت کردند. البته زمان پرداخت قسط دوم مشخص نبود و به گفته اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت زائران برای پرداخت قسط دوم باید منتظر اطلاعیه سازمان حج و زیارت باشند.

همچنین با توجه به تحریم‌ها و لزوم برداشت حساب ارزی از TBI به نظر می‌رسید که سازمان حج و زیارت با هماهنگی دولت اواخر فروردین ماه از زائران قسط دوم را اخذ کند، اما اکنون با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط مسؤولان و هماهنگی انجام شده، قرار است پرداخت قسط دوم حج تمتع از اواخر اردیبهشت‌ماه و پس از انجام معاینات پزشکی از زائران گرفته شود.

زائران برای پرداخت ۸ تا ۱۶ میلیون باقی‌مانده هزینه حج آماده باشند

یعنی زائران کمتر از ۲ ماه قبل از اعزام فرصت دارند که بر اساس کاروان انتخابی قسط دوم هزینه حج تمتع که حدود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان است، بپردازند. امسال به دلیل شیوع کرونا و درخواست عربستان از کشورهای اسلامی برای عدم برنامه‌ریزی حج تمتع سال جاری، وضعیت برپایی مناسک حج مشخص نیست، اما مسؤولان کشورمان همچنان در حال برنامه‌ریزی هستند تا زائران در این زمینه متضرر نشوند. البته در صورت عدم برپایی حج تمتع از سوی سعودی‌ها، همانطور که رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرده است زائرانی که هزینه حج را پرداخت کرده‌اند، در صورت افزایش هزینه حج در سال آینده دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالاتر نخواهند بود و افزایش قیمت‌ها مشمول آن‌ها نمی‌شود.

۲۸ درصد ظرفیت کاروان‌ها همچنان خالی است

اکنون که کمتر از دو ماه دیگر تا اعزام زائران خانه خدا باقی مانده است، هنوز ۲۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خالی است و به گفته حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تاکنون بیش از ۷۲ درصد کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده است.

به گزارش فارس، بر اساس تفاهم‌نامه حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۰۰ ایرانی به حج تمتع امسال مشرف می‌شوند. این تفاهم‌نامه قبل از شیوع کرونا منعقد شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حج99 سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت هزینه حج تمتع میلیون تومان کاروان ها قسط دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند