Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌هایی که برای تقویت جذب گردشگر در استان انجام می‌شود، گفت: استان البرز علیرغم اینکه مساحت کوچکی دارد اما سرشار از ظرفیت‌های گردشگری است. البرز استانی کاملاً اکوتوریسم است و در حوزه گردشگری طبیعی یکی از برترین استان‌های کشور است، البرز جنگل، رودخانه و کویر را همگی باهم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تمامی جاذبه‌های طبیعی استان البرز با مسافتی کوتاه در قالب سفری یکروزه به شهرهای این استان قابل بازدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به جاذبه‌های تاریخی شهر کرج، گفت: این استان از نظر اعتلای تاریخی جایگاه بالایی دارد زیرا در میان آثار، بناها و محوطه‌های تاریخی می‌توان نمونه‌هایی به جای مانده از سالیان بسیار دور را مشاهده کرد.

محمدی با اشاره به اینکه برخی متبرکه استان نیز تاریخی است، گفت: در کنار این موارد البرز ایران کوچک است و با توجه به تنوع فرهنگی و قومیتی به نوعی مردم شناختی در این استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان البرز باید به محصول گردشگری تبدیل شود، گفت: با تولید این محصول گردشگری می‌توانیم آن را به دیگران عرضه کرده و به درآمد اقتصادی برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص اینکه چگونه می‌توان البرز را از استانی عبوری به محلی برای جذب گردشگر تبدیل کرد، گفت: باید هر آنچه برای حضور مسافران لازم است در البرز فراهم باشد به عبارتی وقتی یک گردشگر قرار باشد حداقل یک شب در در این استان اقامت کند نیاز است که زیرساخت‌های لازم برای این مهم تأمین شود.

محمدی تاکید کرد: استان البرز این ظرفیت را دارد که یک گردشگر یک هفته یا حتی ۱۰ روز در آن اقامت کند زیرا در مدت اقامت گردشگر محصول گردشگری کافی در استان برای ارائه به وی وجود دارد.

وی با تاکید بر اهمیت معرفی هر چه بیشتر البرز و شناساندن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان، گفت: به عنوان نمونه جاده کرج - چالوس یک جاذبه شناخته شده اما دیگر جاذبه‌های این جاده از جمله روستاهایی که در دل آن نهفته است برای کمتر کسی آشناست و حتی بسیاری از ساکنان خود البرز نیز این روستاها را از نزدیک ندیده اند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز روستاهای جاده چالوس این قابلیت را دارد تا به روستاهای بوم گردی مبتنی بر جوامع محلی تبدیل شوند و مردم ساکن این روستاها خود در خانه‌هایشان با تدارک غذا میزبان مسافران شوند، در این حالت سهم اشتغال و درآمد حاصل از این چرخه اقتصادی نیز نصیب خود روستاییان می‌شود.

محمدی اشاره کرد که در دیگر نقاط استان البرز از جمله شهرستان‌های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد نیز روستاهای زیادی وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به روستاهای بوم گردی را دارند.

وی در ادامه به وضعیت بوم گردی استان اشاره کرد و گفت: در تعریف بوم گردی تنها نباید به داشتن خانه‌های بوم گردی اکتفا کنیم بلکه هدف گذاری باید در جهت تبدیل کل روستا به بوم گردی باشد زیرا البرز با تکیه بر این صنعت می‌تواند به مقصد اول گردشگری ایران مبدل شود و در این راه باید بیشتر بر روی جذب گردشگر خارجی متمرکز شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با این توضیح که گردشگری سلامت برای گردشگران خارجی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در این راستا به دنبال این هستیم که البرز به هاب گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود.

محمدی با توجه به اهمیت مجموعه کاخ مروارید مهرشهر به عنوان یک اثر معماری فاخر برای البرز، در خصوص برنامه‌های میراث فرهنگی برای رسیدگی به این مجموعه و مرمت بخش‌های آسیب دیده آن، گفت: رسیدگی به بنای این کاخ زیبا و تاریخی برای میراث فرهنگی بسیار حائز اهمیت است زیرا طی سالیان گذشته به دلیل نحوه اداره آن دچار فراز و نشیب‌هایی شده و خسارات و آسیب‌هایی به این بنا وارد آمده است که باید مرمت شود.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی استان البرز امسال برنامه‌های اساسی و ویژه ای را در دستور کار دارد، افزود: به یقین رسیدگی به مجموعه کاخ مروارید مهرشهر در مرکز ثقل این برنامه هاست.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان های کشور جاذبه های تاریخی جاذبه های طبیعی صنعت مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز استان البرز بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

کد خبر 6087948

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران