Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطهره قریشی گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در نظر دارد به مناسبت روز جهانی زمین پاک مسابقه نقاشی و داستان نویسی را به شکل مجازی برگزار کند.

«مطهره قریشی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به روز جهانی زمین پاک گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در نظر دارد به مناسبت روز جهانی  زمین پاک مسابقه نقاشی و داستان نویسی با موضوع محیط زیست و زمین پاک را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست اداره محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: این مسابقه ویژه گروه های سنی بین ۴ تا ۱۵ سال است و با محوریت مدیریت پسماند، آلودگی هوا، آب و خاک، تغییرات اقلیمی و تنوع زیستی برگزار خواهد شد و به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا می شود.

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را از طریق آیدی تلگرام به نشانی mohitjiroft @ ارسال کرده و یا به نشانی jiroft.environment@ gmail.com ایمیل کنند.

قریشی بیان کرد: روز جهانی زمین روزی برای آموزش و افزایش آگاهی و همچنین قدر دانی نسبت به محیط زیست کره زمین است این روز ۲ بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی و بار دیگر در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی گرامی داشته می شود و سازمان ملل متحد نیز هر سال در اعتدال بهاری، این روز را جشن می گیرد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان جیرفت اظهار کرد: مناسبت روز جهانی زمین توسط فعال صلح به نام جان مک کانل در سال 1969 در اجلاس یونسکو معرفی شد و توسط گیلورد نلسون به عنوان یک جلسه آموزشی در مورد محیط زیست بنیان گذاشته شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: در بسیاری از کشورها روز 22 اوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه، روز زمین است و جوامع بسیاری نیز هفته زمین را با آغاز روز زمین جشن می گیرند و تمامی هفته را به فعالیت های محیط زیستی اختصاص می دهند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی زمین پاک روز زمین پاک محیط زیست شهرستان جیرفت روز جهانی زمین زمین پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت