Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفیعی سروستانی گفت: دیر زمانی است که انسان با ادعای همه کاره و مالک کره خاکی، هر نوع انتفاعی از هر بخش این گوی با برکت را بر خود روا و ارزانی داشته است.

«زهرا شفیعی سروستانی»، به مناسبت 22 آوریل (سوم اردیبهشت 1399) روز زمین، با اشاره به پنجاهمین سالگرد روز زمین با محوریت اقدام در رابطه با تغییرات اقلیمی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: دیر زمانی است که انسان با ادعای همه کاره و مالک کره خاکی، هر نوع انتفاعی از هر بخش این گوی با برکت را بر خود روا و ارزانی داشته است، سال ها گذشت تا پی ببرد نمی تواند از زمین بی حد و حصر بهره ببرد و لازم است ملاحظاتی هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: بهره کشی بیش از اندازه از منابع طبیعی موجود، قطع بی رویه درختان با اهداف اقتصادی و تأمین معیشت و غذای انسان ها، معدن کاوی های بی حد و حصر برای آراستن محیط زندگی، استخراج بی قاعده منابع آبی با هدف پاسخگویی به نیاز های معقول و غیرمعقول جمعیت رو به ازدیاد، مصرف سوخت های فسیلی و به تبع آن تولید میلیون ها بلکه میلیاردها تن گاز گلخانه ای به بهانه چرخاندن چرخ صنعت و تکنولوژی و هزاران فعالیت ریز و درشت دیگر در این تنها زیست بوم قابل حیات، موجب شده است که اکنون برای حفظ بقای خود به دنبال چاره جویی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه اینها همه نه تنها زندگی ساير زیستمندانی که در این کره خاکی حق حیات دارند را با مخاطره مواجه کرده است، بلکه زنگ نگرانی برای بقای خود انسان را نیز می نوازد، اضافه کرد: افزایش دمای معمول کره زمین حتی به میزان 2 درجه میانگین دما، می تواند تغییرات عمده ای را در آب و هوای روزمره جهان بوجود آورد و یک افزایش سه تا 6 درجه ای می‌تواند یخ های قطبی را ذوب کند و زمین را با سیلاب های سهمگین مواجه سازد.

 

شفیعی سروستانی با یادآوری این مطلب که تعجب نکنیم اگر جای فصل ها عوض شود و درختان خارج از فصل شکوفه دهند، باران های سیل آسا کویر را درنوردند و رانش زمین روستایی را در دل خود بکشد گویی از ابتدا نبوده است، تاکید کرد: کمی به آیندگان هم بیندیشیم، آیا فرزندان ما نیازمند دستاوردهای تکنولوژی عصر اتم هستند یا باید هوای پاکی باشد تا ریه هایشان را انباشته کند، زمین پاکی باشد تا آرام بخش جسم رنجورشان شود، آب گوارایی باشد تا بقایشان امتداد یابد؟، جا دارد اول به لوازم اولیه حیات بشر بیندیشیم و سپس به آراستن اولویت های دست چندم؛ آیا این زمینی که برای فرزندانمان به یادگار میگذاریم همان گوی زیبای سبز و آبی است که نیاکانمان به دست ما داده اند؟ و باید کمی بیندیشیم.

 


 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست فارس گرمایش کره زمین گرم شدن کره زمین کره زمین سازمان محیط زیست فارس شیراز کره خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # یورگن کلوپ ، محمد صلاح ، لیورپول سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • گواردیولا: مقابل ناتینگهام فارست خوش‌شانس بودیم؛ فقط با مالکیت توپ دوام آوردیم
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • (ویدئو) کسی جیمی‌جامپ بازی پرسپولیس را بغل نکرد و دستگیر شد!
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی