Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری رئیس سازمان‌محیط زیست در گفت‌وگو با برنامه "صبح و گفتگو" که ویژه روز زمین پاک بر روی آنتن رادیو گفتگو رفت، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در جهان خوشبختانه به محیط زیست اجازه داد که کمی تنفس کند تا جایی که با کاهش مصرف ۳۰ تا ۳۵ میلیون بشکه نفت، بالاخره کوه‌های هیمالیا پس از سی سال از فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتری دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی از اینکه پیاده روها در اکثر شهرهای ما انباشته از ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف شده گفت: از ملت ایران درخواست می‌کنیم که در عین رعایت کلیه مسائل بهداشتی، به محیط زیست خود نیز توجه داشته باشند و ماسک و دستکش‌های غیرقابل استفاده خود را در کوچه و خیابان و پیاده روها رها نکنند و حتماً در زباله بیندازند.

کلانتری همچنین مطرح کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های جدید وزارت بهداشت، به نظرم مردم به تدریج می‌توانند با حفظ مسائل بهداشتی و رعایت فواصل از طبیعت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شمال کشور و برخی شهرهای بزرگ به ویژه شهرهایی که شهرداری آنها از نظر مالی ضعیف است انباشته از زباله و پسماند شده افزود: خوشبختانه در قانون بودجه سال جاری، امتیازات جدید مالی برای پسماندها پیش بینی شده که در صورت محقق شدن، بخش عمده‌ای از مشکلات پسماند در شمال کشور را حل خواهیم کرد.

وی یادآور شد: وزارت نیرو تا سال گذشته هر کیلو پسماند برای تولید برق را حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ خریداری می‌کرد که مقرون به صرفه نبود اما امسال این رقم به ۱,۴۰۰ تومان رسیده که برای سرمایه گذاران توجیه پذیر است و کمک بزرگی به طبیعت کشور و راه اندازی کارخانه‌های تعطیل شده در شمال کشور خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود فقط ۳۵۰۰ نفر محیط بان در کل سازمان محیط زیست گفت: شعار ما وجود ۸۰ میلیون محیط بان در کشور است تا همه مردم محیط بان خودشان باشند.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم رعایت قوانین محیط زیست از سوی برخی تولیدکنندگان بیان داشت: برخی تولیدکنندگان از کلمه "جهش تولید" سو استفاده می‌کنند و به این بهانه ضوابط محیط زیستی را زیر پا می‌گذارند؛ مانند خودروسازان که هوای شهرها را آلوده می‌کنند.

وی ادامه داد: خودروسازان طی بیست سال اخیر هیچ اقدامی برای افزایش کیفیت تولیدات خود نکرده و ما همچنان همان خودروساز پنجاه سال قبل هستیم و درجا می زنیم.

کلانتری تصریح کرد: لطماتی که برخی تولیدکنندگان به بهانه جهش تولید به محیط زیست وارد می‌کنند به مراتب بیشتر از این است که فردی درختی را بشکند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز نگرانی از افزایش اُزون سطح پایین کره زمین به دلیل گرم‌تر شدن هوا تا یک ماه آینده گفت: سوخت ناقص خودروها به ویژه در ایام گرم سال و ترافیک ازون سطح پایین زمین را به شدت بالا می‌برد که هیچ رنگ و بویی ندارد و باعث مرگ و میر و بیماری مردم می‌شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: پاک نگه داشتن زمین قبل از اینکه از مردم مطالبه شود باید در سطح ملی و بخشهای وابسته به دولت و حکومت باور شود.
کلانتری ضمن تقدیر از اقدامات وزارت نفت در جهت افزایش استاندارد سوخت به ویژه بعد از احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه هم اکنون روزانه ۵۰ و نیم میلیون لیتر سوخت استاندارد تولید می‌کند.

کد خبر 4905933

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی کلانتری خودروسازان روز زمین پاک ویروس کرونا شورای شهر تهران شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران فاصله گذاری اجتماعی شهر تهران قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور ترافیک مترو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رفیعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات روستای «باغکمش» گفت: یکی از مهمترین مشکلات این روستا مربوط به آلایندگی کارخانه سیمان است، که قدمت بالایی دارد و کارشناسان اداره محیط زیست را برای بازدید به کارخانه آوردیم.

عضو کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مسئله به این شکل پی گیری می‌شود که عوارض ناشی از آلاینده به مردم برسد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر جاده روستایی «باغکمش» را پرخطر توصیف کرد و گفت: نبود روشنایی در جاده دسترسی به روستای باغکمش در ترددهای شبانه تصادفات و آسیب‌های زیادی را ایجاد می‌کند و رسیدگی به وضعیت این جاده روستایی ضرورت دارد.

کد خبر 6099899

دیگر خبرها

  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش