Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محسن جعفری نژاد بسطامی در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال ۹۹ مدیریت پسماند را از اولویت‌های مهم کاری سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست و گفت: این مقوله با سلامت مردم گره‌خورده و باید توجه به محیط‌زیست جدی باشد.

جعفری نژاد بسطامی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند؛ دفع غیربهداشتی زباله‌ها است، افزود: با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط زیستی را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از زحمات مدافعان عرصه سلامت بیان کرد: با توجه به حساسیت افکار عمومی در خصوص دفع پسماندهای عفونی ناشی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا در استان، در بازه زمانی اسفند ۹۸ و فروردین‌ ۹۹ چندین مرتبه از سایت دفن زباله تحقیقاتی انجام شده و تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان محیط‌زیست به مراکز مسئول و مرتبط با موضوع ارسال‌ شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گزارشی از میزان و شرایط دفع زباله‌های عفونی در سطح مراکز درمانی استان همدان ارائه کرد و گفت: با توجه به حجم سنگین کار در مدت گذشته تمام تلاش و دقت خود را در برای بیدارسازی این زباله‌های عفونی انجام داده‌ایم.

استفاده از توان‌بخش خصوصی برای بیدارسازی زباله‌های عفونی

احمد پیرمحمدی اضافه کرد: گاهی به دلیل مستهلک بودن دستگاه اتوکلاو و نیاز به تعمیر و نگهداری مجبور به استفاده از توان‌بخش خصوصی درزمینهٔ بیدارسازی زباله‌های عفونی و آلوده به ویروس کرونا شدیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز گزارشی از روند مدیریت پسماند در ایام شیوع ویروس کرونا در شهر همدان ارائه و عنوان کرد: حجم زباله‌های عفونی در این ایام دو برابر شده و در سایت دفع و دفن پسماند پزشکی همدان تمام توان برای رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و زیست‌محیطی به کار گرفته‌شده است.

حسین سیبی بیدارسازی متمرکز پسماندهای عفونی در محل سایت دفع پسماند شهرداری به شیوه زباله‌سوزی را پیشنهاد کرد.

معاون هماهنگی ا مور عمرانی استاندار همدان نیز در این نشست بر همکاری تمامی سازمان‌های مسئول در مدیریت و نظارت جدی بر دفن پسماندهای عفونی در شرایط کنونی تأکید کرد و گفت: توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش‌های علمی و نوین در این زمینه یکی از امور زیربنایی در توسعه هر منطقه است.

محمود رضا عراقی افزود: عدم دفن اصولی زباله‌ها تبعات بسیار جدی در سلامت جامعه و مباحث اجتماعی دارد و اداره کل محیط‌زیست استان همدان به عنوان مسئول حفظ محیط‌زیست باید بر عملکرد شهرداری‌ها به عنوان مسئول اصلی در این حوزه نظارت دقیق داشته و اجرایی شدن مصوبات این کارگروه را به طور جدی پیگیری کند.

وی اضافه کرد: مسئولان اداره کل محیط‌زیست به‌اتفاق کارشناسان دفتر امور شهری استانداری و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از نحوه بیدارسازی زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان بازدید کرده و گزارش نهایی آن را به کارگروه ارائه دهند.

کد خبر 503493 برچسب‌ها پسماند استان همدان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند استان همدان كرونا در ايران زباله های عفونی مدیریت پسماند استان همدان زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری