Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر کشته شدن چند شتر و بز در منطقه جاسک به دلیل سمپاشی علیه ملخ‌های صحرایی، اظهارداشت: براساس بررسی‌های انجام شده در این منطقه سه نفر شتر تلف شده اند و تاکنون گزارشی از تلف شدن بز یا سایر حیوانات در این منطقه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بین محل سمپاشی علیه آفت ملخ صحرایی با مکان تلف شدن این شترها حدود ٦٠ کیلومتر فاصله وجود دارد؛ ضمن اینکه سمپاشی در آن منطقه به صورت هوایی نبوده و به شکل زمینی انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، در سمپاشی زمینی درصد گسترش آلودگی در منطقه بسیار کمتر است.

وی اضافه کرد: همچنین قبل از سمپاشی در منطقه اطلاع رسانی کامل انجام شده و دام‌ها و احشام جمع آوری شده بود.

میر ادامه داد: سم استفاده شده در منطقه سم دلتامترین بوده که بسیار بعید به نظر می‌رسد قدرت کشندگی شتر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: همکاران ما در سازمان حفظ نباتات با همکاری دامپزشکی از کبد شتران تلف شده در منطقه نمونه برداری کرده و نمونه‌ها را به آزمایشگاه فرستاده اند تا علت مرگ این شترها دقیقاً بررسی و مشخص شود.

میر با بیان اینکه نتیجه این نمونه برداری‌ها تا چند روز آینده مشخص و درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: با توجه به موارد ذکر شده احتمال اینکه سمپاشی دلیل مرگ شترها بوده باشد بسیار ضعیف است اما باید منتظر جواب نمونه برداری‌ها بمانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر تلف شدن شترها و بزهای دامداران در منطقه جاسک مطرح شده بود که برخی علت این تلفات را سمپاشی علیه آفت ملخ صحرایی در منطقه مذکور عنوان کرده بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی شتر بندر جاسک سخنگوی سازمان حفظ نباتات مرگ شترها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ ایروان در سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان امریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.

محمد جلود رییس IWF از انتخاب میزبان رویداد‌های جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده، اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویداد‌های مهم کسب سهمیه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود