Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:35:14 GMT

روزه‌داری با اصول صحیح باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۷۹۸

روزه‌داری با اصول صحیح باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

متخصص تغذیه گفت: اگر روزه با اصول صحیح باشد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمرتضی صفوی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: تغذیه صحیح در ماه رمضان با توجه به شیوع کرونا اهمیت زیادی در سلامت افراد دارد و گرفتن روزه بدون سحری، نشان دهنده بنیه قوی و محکم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص تغذیه با بیان این که اگر روزه با اصول صحیح باشد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، تصریح کرد: البته در طول روزه داری نکاتی هم باید رعایت شود؛ برای مثال ممکن است شخص بتواند بدون سحری روزه بگیرد و ظاهرا مشکلی برایش پیش نیاید ولی نخوردن سحری می تواند جلوگیری کند از دفع سموم بدن و به کلیه های فرد آسیب بزند.

وی افزود: وقتی فرد بدون سحری روزه می گیرد توان جسمی و فکری و مغزی او در طول روز بعد کم می شود و توان و راندمان کافی ندارد.

صفوی در ادامه عنوان کرد: در سحر موقعیت مناسبی برای عبادت و مناجات با خدا فراهم است، بعد عبادی و تقرب و نزدیکی به خدا یکی دیگر از اهداف قانون گذار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: بدون خوردن سحری روزه نگیرید و وعده  سحری یک وعده کامل مثل جلو خورشت با ماست باشد و از میوه های آب دار مانند هندوانه و گرمک و سبزیجات استفاده شود و از غذاهای سرخ شده و شور که باعث می شود فرد بیشتر احساس تشنگی کند استفاده نشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟