Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه «لکسپرس» فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از وضعیت کرونا در اروپا نوشت: این آمار و ارقام دلگرم کننده است. از تعداد مبتلایان به کرونا و افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی در فرانسه هم اندکی کاسته شده است. روز دوشنبه ۵هزار و ۸۶۳ بیمار بر روی تخت‌های درمان این بخش بودند که ۶۱ مورد کمتر از روز قبل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزنامه فرانسوی با اشاره به کند شدن روند ابتلا به کرونا در فرانسه نوشت: در برخی از کشورهای اروپایی، آخرین نتایج نیز امیدوار کننده است.

طبق آمارهای رسمی، تعداد بیماران در ایتالیا روز دوشنبه کاهش یافت. بر اساس این آمار، ۱۰۸هزار و ۲۳۷ نفر به کووید ۱۹ در این کشور مبتلا هستند که در روز دوشنبه تعداد مبتلایان ۲۰ نفر نسبت به قبل کمتر بود.

«آنجلو بورلی» مدیر کل اداره دفاع مدنی ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این، برای نخستین بار است که شاهد پیشرفت مثبتی هستیم. به گفته او همچنین تعداد بیماران تحت مراقبت ‌های ویژه پزشکی هم در حال کاهش بوده و با ۲هزار و ۵۷۳ بیمار، این رقم به کمترین میزان خود در یک ماه اخیر رسیده است.

دولت انگلیس هم به سهم خود روز دوشنبه با اعلام تراز روزانه در پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر، به نشانه‌های امید بخش و دلگرم کننده اشاره کرد. اما این کشور به دلیل بیم از موج دوم ابتلا همچنان بر حفظ قرنطنیه تاکید دارد.

انگلیس به عنوان یکی از کشورهای بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته از کرونا روز دوشنبه ۴۴۹ مورد دیگر در مجموع ۱۶هزار و ۵۰۹ فوتی ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ را ثبت کرد.

همچنین در اسپانیا، تعداد مبتلایان به کرونا در روز دوشنبه به زیر ۴۰۰نفر کاهش یافت و در رقم ۳۹۹ ایستاد. این برای نخستین بار در طول چهار هفته گذشته است که چنین رقمی ثبت می‌شود. درمجموع ۲۰هزار و ۸۵۵ نفر در اسپانیا بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که پس از آمریکا و ایتالیا سومین کشور جهان از حیث میزان بالای مرگ و میر، از این بیماری رنج می‌برد.

«فرناندو سیمون» مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی اسپانیا این ارقام را بسیار دلگرم کننده می‌خواند در عین حالی که یادآوری می‌کند در تعطیلات پایان هفته همیشه اطلاع رسانی‌ها با تاخیر انجام می‌شود. با وجود کاهش تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی، هفته هاست که ویروس کرونا سیستم مراقبت‌های بهداشتی در اسپانیا را تحت الشعاع قرار داده است.

بحران شدید اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در جهان که بیش از هر جای دیگری اروپا و اقتصاد آن را به ویژه پس از شوک برگزیت، متاثر از خود ساخته، ‌ رهبران اروپایی را بر آن داشته تا تدبیری جدی برای خروج از این بحران که پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده، برای نجات اقتصاد خود از سقوط بیندیشند. 

در همین رابطه وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از دو هفته بحث و گفت و گو درباره برنامه مشترک اقتصادی برای مقابله با ویروس کرونا سرانجام در نهم آوریل/ ۲۰فروردین در خصوص یک بسته ۵۴۰ میلیارد یورویی برای حمایت از اقتصادهای بی‌ثبات شده ناشی از کووید ۱۹ به توافق رسیدند. 

علاوه براین، اوراق قرضه یکی از ایده‌های مشترک تعدادی از رهبران اروپایی برای محافظت از اقتصاد اروپاست. برخی رهبران اروپایی مخالف این ایده هستند و مکانیسم دیگری را پیشنهاد می‌کنند. 

در اروپا، ۹ رهبر اروپایی از جمله «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا خواستار ایجاد اوراق قرضه برای محافظت از اقتصادهای اروپایی هستند. این اوراق، «پان اروپایی» نامیده می‌شود که تجمیع بدهی‌های کشورهای عضو منطقه یورو را در پی دارد. این یک ابزار بدهی مشترک است که توسط یک موسسه اروپایی برای تجمیع وجوه در بازارها به سود تمام کشورهای عضو اتحادیه برای مقابله با خسارت‌های ناشی از ویروس کروناست. 



 

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه اسپانیا ایتالیا ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون جنگ جهانی دوم انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه اسپانیا ایتالیا ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون جنگ جهانی دوم انگلستان ویروس کرونا فرانسه اسپانیا ایتالیا ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون جنگ جهانی دوم انگلستان ویروس کرونا روز دوشنبه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه گفت: باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، با تداوم شرایط پایدار در منطقه، طی امروز و فردا (یکشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای نسبتاً قوی و ناپایدار از اواسط روز دوشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

زورآوند ادامه داد: این سامانه از روز چهارشنبه تقویت می‌شود و به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: دمای روزانه هوا تا روز دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج و به شکلی محسوس کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 748445

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند