Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@18:31:25 GMT

شایعه ابتلای بیشتر گروه‌های خونی خاص به کرونا صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۹۲۵۰

شایعه ابتلای بیشتر گروه‌های خونی خاص به کرونا صحت ندارد

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیازمند همکاری مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان هستیم، گفت: اینکه در برخی مقالات علمی ذکر می‌شود گروه‌های خونی خاص بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند، صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیمان عشقی ظهر امروز در نشست خبری ویدئو آنلاین با خبرنگاران اظهار کرد: مه گروه‌های خونی جزء بیماران مبتلا به کرونا و مقالات منتشر شده در خصوص اینکه فلان گروه خونی بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند اعتبار علمی ندارد که بخواهیم اطلاع‌رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخش خصوصی اظهار آمادگی کرده است که به ما کمک کند؛ البته در فعالیت ساختاری و حاکمیتی هیچ دخالتی نداشته و تنها در بحث تحقیقات فعال است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در پاسخ به پرسشی درباره نحوه جمع‌آوری پلاسمای خون برای درمان بیماران کرونا توسط بخش خصوصی گفت: جمع‌آوری پلاسما به بخش خصوصی واگذار نشده است، بلکه در یک کارآزمایی بالینی بخش خصوصی اظهار آمادگی کرده است، در پروژه ملی جمع‌آوری فقط سازمان انتقال خون فعال است و این وظیفه ما است که خون و فرآورده خونی مورد نیاز مراکز درمانی را جمع‌آوری کنیم و تنها متولی این کار ما هستیم، از آنجا که ممکن است پلاسما نقش خوبی در بهبود بیماران داشته باشد این اقدام در حال انجام است.

عشقی گفت: کمبود خون در مقطعی در کشور پیش آمد و در تمام دنیا این اتفاق افتاد ولی بحرانی نشد؛ اکنون ذخایر خونی در حد قابل قبولی است و روزانه ذخایر رصد می‌شود؛ با این حال  با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیاز به ادامه همکاری  مردم برای اهدای خون است.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: آنا

کلیدواژه: انتقال خون پلاسما ویروس کرونا عشقی بخش خصوصی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست