Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@08:20:43 GMT

با حمایت خریداران قیمت نفت مجددا مثبت شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۰۴۱۹

خرداد: با افزایش حمایت های خریداران، بهای نفت " وست تگزاس" مجددا به بالای صفر رسید.
به گزارش خرداد، ایرنا به نقل از رویترز، در معاملات روز سه شنبه بهای نفت وست تگزاس برای تحویل در معاملات آتی مجددا به بالای صفر رسید. بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برای تحویل در ماه می به ۱.۳۷ دلار و برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۹ دلار افزایش پیدا کرد. دیشب در بورس وال استریت نفت وست تگزاس برای تحویل در ماه می برای نخستین بار در تاریخ این کشور به منفی رسیده بود.
ادوارد مویا، تحلیل گر ارشد بازار در موسسه " اواندا" گفت: تخریب تقاضا بر اثر شیوع کرونا و روند آهسته تر از حد انتظار بازگشایی اقتصاد آمریکا باعث شده است تا یک دوره ضعیف برای نفت را پیش روی خود داشته باشیم.
اصلی‌ترین قطب ذخیره نفت آمریکا در اوکلاهاما اعلام کرده است که به زودی به ظرفیت اشباع خود در ذخیره سازی نفت می‌رسد و به همین دلیل از پذیرفتن نفت جدید معذور است. دولت آمریکا برای کاهش فشار بر پالایشگاه های این کشور تصمیم گرفته است به طور موقت واردات محموله‌های جدید نفتی از عربستان را متوقف کند. دونالد ترامپ تحولات اخیر بازار نفت را گذرا خوانده و از بررسی اوضاع در دولتش خبر داده است.
کوین کرمر، سناتور اهل کارولینای شمالی با انتقاد شدید از عربستان گفته است دلیل این وضعیت، عرضه بیش از حد نفت توسط عربستان است و این کشور باید غرق کردن بازار را متوقف کند.
سازمان اوپک و برخی از صادرکننده‌های بزرگ نفت نظیر روسیه برای تنظیم بازار تصمیم گرفته‌اند مجموع تولیدات خود را حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز کمتر کنند.
نفت برنت دریای شمال کماکان در محدوده ۲۰ دلاری در حال نوسان است. برچسب ها: قیمت نفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: قیمت نفت برای تحویل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان سنای آمریکا طرحی را تصویب کردند که براساس آن واردات اوانیوم روسیه به آمریکا را ممنوع می‌کند.

پیش از این نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را تصویب کردند و شامگاه سه‌شنبه نیز نمایندگان سنا آن را با اکثریت آراء تصویب کردند.

طبق روند قانون‌گذاری در آمریکا این طرح برای تبدیل به قانون و اجرایی‌شدن باید جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

در دسامبر گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که واردات اورانیوم با غنای پایین از روسیه را ممنوع می کرد. در سال‌های اخیر، آمریکا تلاش کرده تا برای تامین انرژی راکتورهای هسته‌ای خود، سوخت روسیه را با سطوح بالای اورانیوم با غنای پایین جایگزین کند.

در ماه فوریه، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد که خرید اورانیوم و سایر عناصر رادیواکتیو روسیه در سال ۲۰۲۳ بیش از یک دهه از این خریدها فراتر رفته است.

ماه مارس گذشته، گزارش های شرکت روسی «اتم انرگوپروم» (بخشی از شرکت دولتی «روساتوم») حاکی از آن بود که «روساتوم» اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خسارات وارده به خود و خریداران اورانیوم روسیه تدارک دیده است.

در بخشی از بیانیه این شرکت آمده که «علیرغم احتمال کم خطر اعمال چنین محدودیت‌هایی، اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از آنکه ممکن است به شرکت و خریداران وارد شود، از جمله تجزیه و تحلیل احتمالات انتقال سفارش‌ها به شرکت‌های محلی روسیه و حمایت قانونی تدارک دیده شده است.»

کد خبر 6093696

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران