Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان با هدف اشتغال‌زایی و شتاب بخشی به توسعه در این شهرستان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری تقویت می‌شود.

دبیر طرح‌های آبادانی و پیشرفت نهاد بنیاد علوی در مانه و سملقان روز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه 99 با حضور در محوطه تاریخی ریوی از پتانسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی این شهرستان در راستای تقویت همکاری‌های مشترک بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، در این بازدید بر حمایت و همکاری بنیاد علوی با هدف اشتغال‌زایی و شتاب بخشی به توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مانه و سملقان با توجه به پتانسیل‌های موجود تأکید شد.

گستره محوطه تاریخی ریوی واقع در نزدیکی روستای نجف شهرستان مانه و سملقان که بیش از ۱۱۰ هکتار است، بقایای استقراری دوران‌های مختلفی از ۳۵۰۰ سال قبل تا اوایل دوران اسلامی را در خود جای‌داده و مهم‌ترین آثار تاریخی این محوطه مربوط به بقایای معماری ساختمان‌های عظیم خشتی از دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

شهرستان مانه  و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع‌شده  و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تپه ریوی بنیاد علوی خراسان شمالي مانه و سملقان شهرستان مانه میراث فرهنگی بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیک بخت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان انجام می‌شود.

نیکبخت اظهار داشت: توسعه و ارتقای سلامت در استان با اقدامات پیشگیرانه و حضور مؤثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف، در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است و سومین مأموریت بنیاد، ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تأمین شرایط خاص برای استعدادهای برتر اقشار ضعیف جامعه است.

کد خبر 6089874

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است