Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی استاندار مرکزی با اشاره به برنامه های سال جاری کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: این برنامه ها در سه بخش سلامت، بانوان و اجتماعی و فرهنگی اجرا می شوند و مقرر شده است تا تمامی اعضا برنامه های خود را ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده با در نظر گرفتن سطح کیفی مناسب به این کارگروه ابلاغ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز اکرمی در حاشیه جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارشی که بدست ما رسیده، تعدادی از سمن های استان با مشارکت امور توزیع برق، اداره کل امور اجتماعی و جمعی از خیرین، اقدام به پاکسازی جاده فراهان – اراک کرده اند که به نوبه خود کار بسیار جالبی بود. این اقدام هم یک کار زیست محیطی و اجتماعی بود و هم کارگران روزمزدی که در این شرایط بیکار شده اند و با وضعیت معیشتی خوبی روبرو نیستند، به منبع درآمدی رسیدند.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح پیشنهادی در سایر نقاط استان نیز به مرور شکل بگیرد و تا زمانی که کارگران روزمرد بیکار هستند، از این فرصت استفاده شود تا هم کمکی به معیشت آنها شده باشد و هم اینکه محیط زیست پاکسازی شود.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری این کارگروه تاکید کرد: این برنامه ها در سه بخش سلامت، بانوان و اجتماعی و فرهنگی اجرا می شوند و مقرر شده است تا تمامی اعضا برنامه های خود را ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده با در نظر گرفتن سطح کیفی مناسب به این کارگروه ابلاغ کنند. این برنامه ها حتما باید در سال جاری اجرا شوند و اثربخشی آنها نیز به خوبی مشاهده شود.

وی با بیان اینکه سرکشی به شکل غیر حضوری از خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و همچنین خانواده های بنیاد شهید یکی از برنامه های اصلی این کارگروه در آستانه ماه مبارک رمضان است، تاکید کرد: مشارکت مردم استان و کارکنان ادارات در اطعام خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب اقلام کالایی یکی دیگر از برنامه های سال جاری است که امیدواریم با برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مشارکت مردم و کارکنان ادارات استان این برنامه نیز به خوبی اجرایی شود.

اکرمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر استان مرکزی و کشور در حوزه سلامت با شرایط ویژه ای روبروست، برنامه های مرتبط با موضوع سلامت هم در مقطع کنونی و هم در زمان پاییز که ممکن است کشور مجددا با پیک جدید این بیماری روبرو شود، توسط دانشگاه های علوم پزشکی استان تدوین و به دبیرخانه کارگاه ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده توسط این کارگروه در سال گذشته تصریح کرد: خوشبختانه یکی از ساختمان های قدیمی استان که بیش از ۲۰ سال به شکل مخروبه در یکی از محلات حاشیه ای شهر اراک رها شده بود و عملا به یک بیغوله و محل تجمع معتادان تبدیل شده بود، با همکاری تعدادی از ادارات و سازمان ها در حال بازسازی است و بزودی برای برگزاری فعالیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در این محله آماده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری در سال گذشته در شهرستان های اراک و ساوه توسط این کارگروه راه اندازی شده است، اظهار کرد: همچنین در سال گذشته تعدادی از جلسات این گروه در محلات حاشیه ای شهر اراک برگزار شدند و مدیران ذیربط نیز از این محلات بازدیدهایی را به عمل آوردند. بزرگداشت مفاخر استان و همینطور اقدامات خوبی که در حوزه دانش آموزی و دانشجویی شکل گرفت، از برنامه های ارزنده سال گذشته این کارگروه بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: سرکشی از خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و اقدام در حوزه بانوان، سلامت و ورزش استان نیز از جمله کارهایی بود که در سال گذشته انجام شد و امیدواریم در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه های خوبی در زمینه اشتغال زنان خانه دار استان انجام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه غربالگری نهادهای مدنی استان اقدامات خوبی صورت گرفت و تعداد این نهادهای مردم نهاد نیز در برخی از شهرستان های استان به صورت چشمگیری افزایش داشت. تشکیل اتاق فکر سمن های استان، صدور مجوزهای مرتبط با فعالیت سمن ها و... نیز از دیگر برنامه هایی بودند که این کارگروه در سال گذشته انجام داد و در مجموع می توان نمره خوبی به فعالیت های این کارگروه در سال گذشته داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت استانی اجتماعی بانوان سال گذشته برنامه ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو تأکید رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت و استانداران مبنی بر پیگیری ویژه موضوع بیکاری در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان با صدور این دستور خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، خواستار تشکیل این کارگروه ویژه در هفته جاری شد.

در این راستا رئیس‌جمهور با تأکید بر بانک‌های عامل خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای حمایت واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار بیکاری از جمله لرستان شد.

استاندار لرستان نیز پیرو این دستور، با تشکیل این کارگروه به‌صورت ویژه موضوع اشتغال استان را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6098067

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران