Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@00:31:36 GMT

آغاز پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی در بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۲۴۳۷

آغاز پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی در بانک‌ها

تعدادی از بانک‌ها از هفته قبل پرداخت وام ۵۰ میلیونی ازدواج را به هر یک از زوجین آغاز کرده‌اند؛ این وام به زوجینی تعلق می‌گیرد که تاریخ عقد آن‌ها بعد از اول فروردین ۹۶ باشد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وام ازدواج در قانون بودجه ۹۹ با افزایش ۲۰ میلیونی برای هر یک از زوجین به از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و بانک‌ها از هفته قبل نسبت به پرداخت این وام به زوجین اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این مصوبه به هر یک از زوجین ۵۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که جمعاً دو نفر می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. بانک مرکزی هم موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۱۳۹۶/۱/۱ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

طبق بخشنامه بانک مرکزی برای هر ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج یک ضامن نیاز است و شرایط بازپرداخت آن ۸۴ ماه، ۷ ساله بوده و با سود ۴ درصد است همچنین پیش ثبت نام از طریق سایت است و زوجین هنگام دریافت کدرهگیری می‌توانند به شعبه معرفی شده مراجعه کنند.

زوجین برای ثبت نام دریافت وام ازدواج باید به سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند، این آدرس سایت تسهیلات ازدواج در کشور است به جز این لینک هر سایت دیگری کلاهبرداری است.

محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان درباره جزئیات وام ازدواج، گفته: هر سال وام ازدواج پرداخت می‌شود و پیش بینی ما این بود که اولین وام ۵۰ میلیون تومانی برای هریک از زوجین در خرداد ماه باشد، اما خوشبختانه در هفته گذشته بعضی از بانک‌ها و شعب‌ها ثبت نام و پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج را آغاز کردند.

او با اشاره به اینکه هر سال بانک مرکزی دستورالعمل وام قرض الحسنه ازدواج را تصویب می‌کند و بخشنامه صادر می‌شود، افزود: بخشنامه وام قرض الحسنه ازدواج به همه بانک‌ها صادر شده و زوجین هنگامی که ثبت نام کردند و پیامک برای آنان دیر آمد نباید نگران باشد، زیرا این یک روند طبیعی است و این روال تا خرداد ماه طبیعی است و اگر بعد از خردادماه در نوبت ماند و وام را دریافت نکرد می‌توانند پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آغاز پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی تاریخ عقد بخشنامه بانک مرکزی ۵۰ میلیون تومان یک از زوجین قرض الحسنه وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله مقدم، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم درپرداخت وام ازدواج درکشور، طبق جدول وزارت ورزش و جوانان مربوط به پایان سال ۱۴۰۲، رتبه نهم کشور را کسب کرده‌است.

وی ادامه داد: استان قم با تحقق ۸۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، در میان ۳۱ استان کشور ، این رتبه را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد که میانگین جمع کل دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور در سال گذشته ۸۵ درصد بوده‌است.

مقدم بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج در سال گذشته به متقاضیان در قم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته‌است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام در سال گذشته را یک‌هزار و ۵۰۹ نفر عنوان کرد.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان قم تا پایان بهمن ماه را ۱۳ هزار و ۶۱ نفر ذکر کرد.

مقدم همچنین یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان قم ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره بوده‌است.

دیگر خبرها

  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید