Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی تقی زاده اظهار کرد: امحای این جوجه‌های یک‌روزه به‌هیچ‌وجه ربطی به کمبود نهاده‌های موردنیاز برای تأمین غذای آن‌ها نداشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به این‌که برنامه تعدیل تولید جوجه یک‌روزه در ۱۷ فروردین به مزارع مرغ مادر و انجمن جوجه یک‌روزه اعلام‌شده، افزود: معدوم‌سازی برخی از جوجه‌های یک‌روزه توسط مرغداری‌ها امری عادی است ولی نحوه امحا باید بهداشتی و اصولی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در دو صورت انجام می‌گیرد، در واحدهای جوجه‌کشی مرغ تخم‌گذار پس از تفریخ جوجه و تعیین جنسیت، جوجه‌خروس‌ها به دلیل عدم ایفای نقش در تولید تخم‌مرغ، بر اساس موازین علمی و جهانی معدوم می‌شوند.

تقی زاده اضافه کرد: معدوم‌سازی جوجه‌خروس‌های یک‌روزه برنامه‌ای همیشگی در واحدهای مرغداری است و صرفاً به چندروز گذشته محدود نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به حالت دوم معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه گفت: اگر جوجه‌های یک‌روزه گوشتی تولیدشده در واحد مرغداری مشتری خرید نداشته باشند و بیش از ۱۲ ساعت از تولید آن‌ها بگذرد، دچار افت کیفیت می‌شوند و در این حالت حتی اگر به واحد پرورشی نیز منتقل شوند ارزش تولید ندارند به همین دلیل چاره‌ای جز معدوم‌سازی اصولی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: برای مزارع مرغ مادر و مرغداری‌های گوشتی، پرورش جوجه‌خروس به‌هیچ‌وجه صرفه اقتصادی ندارد چون این جوجه‌ها باید به طور مثال سه کیلوگرم دانه مصرف کنند تا نهایت به وزن ۵۰۰ گرم برسند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این جوجه‌های یک‌روزه پس از معدوم‌سازی تبدیل به پودر گوشت طیوری شده و به مصرف مرغداری‌ها می‌رسند.

کد خبر 503663 برچسب‌ها استان البرز وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز وزارت جهاد کشاورزی جوجه های یک روزه جهاد کشاورزی استان البرز معدوم سازی جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار نهایی پلی‌آف جام ملت‌های فوتسال آسیا برای مشخص شدن تکلیف پنجمین تیم صعودکننده به جام جهانی روز یکشنبه بین تیم‌های افغانستان و قرقیزستان برگزار شد و در نهایت افغانستان موفق شد با نتیجه پنج بر ۳ حریف خود را شکست داده و به جام جهانی صعود کند.

هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی سرمربی اسبق تیم فرش‌آرا مشهد بر عهده دارد.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای اولین بار بود که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان