Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:55:05 GMT

سعد حریری به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۳۲۹۸

سعد حریری به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان است

سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به بازگشت سعد حریری پس از سه ماه از فرانسه به لبنان، گفت: با توجه به حرف‌هایی که در چند روز گذشته مطرح شده، به نظر می‌رسد جریان‌های منتسب به جریان‌های نظام سلطه به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان هستند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص بازگشت سعد حریری از پاریس و تحرکات جدید 14 مارس و کشمکش های سیاسی در لبنان با دکتر سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رضا صدرالحسینی در آغاز با تصریح بر اینکه شرایط امروز لبنان را نمی توان بدون توجه به سوابق سعد حریری مورد توجه قرار داد، گفت: با وجود احترامی که بخشی از مردم لبنان به خانواده سعد حریری داشتند و همکاری های سیاسی که حزب الله با او انجام داد، اما متأسفانه منافع فردی و جریان های حامی او همچون 14 مارس که متصل به جریان های خارج از لبنان بودند را به منافع لبنان و مردم ایشان ترجیح داد. سعد حریری با استعفای بی موقع خودش در مراحل گوناگون باعث تنش های قابل توجه شد.

وی اشاره کرد: تقریباً از 14 ماه پیش جریان هایی در داخل لبنان به دنبال آشوب کشیدن و بی دولت کردن این کشور بودند که متأسفانه سعد حریری نیز با آن‌ها همکاری کرد. بعد از مدیریت و تعامل بسیار خوب بین رئیس جمهور، حزب الله و جریان های مردمی در این کشور به وجود آمد، فضای سیاسی در لبنان کنترل شد.

اختصاصی| افشای پروژه حریری در لبنان /موج جدید ناآرامی‌ها با فرمان سفیر آمریکا در بیروتبازگشت حریری از پاریس به بیروت؛ آیا دور تازه‌ای از کشمکش‌ها در انتظار لبنان است؟

 

این کاشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بازگشت سعد حریری پس از سه ماه از فرانسه، عنوان کرد: با توجه به مصاحبه ها و حرف هایی که در چند روز گذشته و پس از بازگشت به لبنان توسط حریری مطرح شده است، به نظر می رسد جریان های منتسب به جریان های نظام سلطه به دنبال بر هم ریختن فضای لبنان هستند. این مسئله سبب می شود باید توجه ویژه‌ای از محور سیاسی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی لبنان داشته باشیم.

وی از حسن دیاب نخست‌وزیر منتخب لبنان به عنوان فردی دانشگاهی یاد کرد و بیان داشت: جریان های سیاسی لبنان باید کاری کنند که کشور آرامش داشته باشد تا نخست‌وزیر این کشور بتواند در حوزه مقابله با کرونا موفق شود و هم اینکه کشور لبنان از این شرایط اقتصادی خارج شود؛ شرایطی که به دنبال خیانت عربستان و امارات با خارج کردن پول هایشان از لبنان انجام دادند، ایجاد شد و ارزش پول این کشور کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی