Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم به منظور بررسی آخرین فعالیت های محققان در زمینه تشخیص بیماری کرونا از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز به منظور در جریان قرار گرفتن آخرین اقدامات محققان در زمینه تشخیص بیماری کرونا، از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از نزدیک در جریان تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از سوی محققان این مرکز در دوران مقابله با شیوع کرونا قرار گرفت و پس از گفت وگوی نزدیک و رو در رو با پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته از مجموعه اقدامات محققان فعال در این آزمایشگاه قدردانی کرد.
در این بازدید مصطفی مطلبی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و گفت: شیوع ناگهانی ویروس کرونا جوامع بسیاری از جمله ایران را غافلگیر کرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر کاربری بعضی از بخش‌ها سوق داد.
وی افزود: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز پس از دستور مقام وزارت علوم مأموریت تشخیصی خود را آغاز کرد و در مجموع تاکنون حدود ۳۰۰۰ تشخیص انجام داده است.
مطلبی اضافه کرد: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می‌توان به تشکیل ۹کارگروه پژوهشی با همکاری محققان پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد.
به گفته رییس پژوهشگاه ژنتیک، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود ۱۷۰ طرح از سراسر کشور دریافت شده که از این میان ۲۰ طرح تصویب شده است.
وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشکیل کانون تفکر مقابله با کرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها عنوان کرد.

*خدمت رسانی به حدود ۲۰۰۰ بیماری ژنتیکی 

در ادامه محمدحسین صنعتی، رییس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی با اشاره به تشکیل آزمایشگاه از سال ۱۳۷۸ گفت: تا امروز در این آزمایشگاه به حدود ۲۰۰۰ بیماری ژنتیکی خدمت رسانی شده است. با همکاری وزارت علوم اقدامات جدی درخصوص تشخیص کرونا و دیگر حوزه‌های مرتبط صورت گرفته است.
به گفته وی این آزمایشگاه امروز توانایی پذیرش ۶۰۰ نمونه را در یک شیفت و ۱۲۰۰ نمونه را در دو شیفت داراست.
در ادامه بازدید مسعود هوشمند، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به تشریح نحوه عملکرد آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در دوران کرونا و توضیح عملکرد بخش‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته در هر بخش از آزمایشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری وزیر علوم مهندسی ژنتیک وزارت علوم منصور غلامی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

۷ پروژه علمی فناوری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۷ پروژه شامل آزمایشگاه روانشناسی، فیزیولوژی علوم ورزشی، مرکز نوآوری علوم انسانی و خانه خلاق علوم انسانی، کلینیک حقوق، خانه سلامت، مرکز توانمندسازی اجتماعی و مرکز بین المللی سازی علوم انسانی افتتاح شد.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان و عملیاتی شدن خوابگاه متاهلی «خیرساز» در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی مجرد و ۲۴ زوج دانشجوی متأهل در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کد خبر 750875

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری