Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی بر خرافه زدائی از دین، سیاست و طب تاکید کرد.

مصطفی معین پزشک و فعال سیاسی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

چندی است که فضای مجازی آلوده مطالب و ادعاهای موهوم و خرافی برای درمان کرونا و هزار و یک درد و بیماری دیگر با "طب سنتی"، "طب اسلامی"، "طب النبی"، "طب الصادق"، "طب الرضا"، "طب ایرانی" شده است! همینطور رویکردهای غیر علمی و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در زمینه های پزشکی  و از جمله کرونا را از زبان برخی بلندپایگان سیاسی شاهد هستیم!

درمان بیماری ها با خوردن خون جوجه تیغی، دود کردن عنبر نسارا یا پشکل الاغ، به کارگیری شیاف روغن بنفشه، نوش جان کردن ادرار شتر، تاکید بر عدم رعایت توصیه های بهداشتی پزشکان برای پیشگیری از کرونا" و عدم درمان داروئی آن از جمله آن خرافه پراکنی ها است!

سئوال اینجاست که آیا دولت و حاکمیت، وزارت بهداشت و نیز نخبگان و صاحبنظران دینی، علمی و پزشکی نسبت به خسارتی که از این طریق به مذهب، فرهنگ عمومی و سلامت جامعه وارد می شود نباید موضع گیری و اقدام قاطع نمایند؟/ 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود

عبدالحمید کشاورز در جمع خبرنگاران گفت: انجمن خیریه حمایت بیماران کلیوی با هدف آموزش، یشگیری، آگاه‌سازی، درمان و حمایت‌های اجتماعی و مالی تاسیس شده است.

او با بیان اینکه کلیه یکی از اعضای اصلی بدن انسان است که نقش آن حذف مواد زاید و مایعات اضافی از بدن است، افزود: کلیه‌ها وظیفه فیلتر کردن و باز گشت به جریان خون را دارند.

به گفته مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس کلیه‌ها تحت تاثیر بیماری دیابت و فشارخون بالا قرار دارند و برخی بیماری‌های کلیوی ارثی است.

کشاورز اظهار داشت: بیشتر بیمارانی که به انجمن مراجعه می‌کنند اگر به موضوع پیشگیری توجه نکنند و یا حداقل چکاب سالیانه و یا قند خون و فشار خون خود را کنترل و یا خودسرانه درمان نمی‌کردند امروز کمتر به این بیماری مبتلا می‌شدند.

او افزود: متاسفانه تنها راه درمان بیماران دیالیزی پیوند کلیه است که اگر در جامعه آموزش و آگاه سازی، بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت افراد می‌توانستند از اعضای بدن خود بیشتر مراقبت نمایند و یا کمتر گرفتار این مسائل شوند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس از مصرف بی رویه نمک به عنوان قاتل خاموش بیماری فشار خون یاد کرد و رعایت اصل پیشگیری را بر درمان مقدم شمرد.

در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از اهداف انجمن خیریه بیماران کلیوی پیشگیری از بروز بیماری کلیوی و پیشرفت آن است که هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد.

سیداحمد تارا با بیان اینکه به رغم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که از طریق رسانه‌ها، انجمن حمایت از بیماران کلیوی انجام می‌شود، همچنان توجه مردم به موضوع پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج به‌خصوص بیماری کلیوی ضعیف است، قاتل خاموش را مصرف بی‌رویه قند، نمک و چربی معرفی کرد.

تارا ادامه داد: طی چندسال گذشته اغلب تمرکز شعار‌ها به مبحث عدالت در سلامت سوق پیدا کرده است که شعار امسال تیز «سلامت کلیه برای همه، عدالت برای دسترسی» است.

او به گستردگی کشور ایران و مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: طبق مطالعات اخیر هزینه‌های کمرشکن درمان بیماری دیالیز و فاصله مراکز درمانی و دسترسی آنها برای بیماران از مهترین چالش‌ها به شمار می‌رود.

این پزشک فوق تخصص با بیان اینکه استان فارس در جنوب کشور به عنوان قطب درمان به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، گفت: از ۹ استان مجاور کشور جهت درمان به کلانشهر شیراز مراجعه می‌کنند که به دلیل کثرت مراجعه خدمات محلی هم دچار بحران شده است.

او بیان کرد: با مراجعه به مراکز درمانی در سطح شهر متوجه خواهیم شد و این موضوع مشهود است که بیماران دچار کمبود دسترسی به پزشکان و نیرو‌های متخصص شده‌اند و این یک آسیب ایجاد کرده است.

تارا همچنین در خصوص خدمات ارائه شده به بیماران کلیوی، گفت: پارسال مصوبه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و طرح دادیار تایید شد لذا در این راستا متولیان باید تلاش کنند تا بهره‌وری بالا را داشته باشند.

او افزود: در بحث سیاست‌گذاری انجمن بیماران کلیوی لازم است تا سازمان‌های حمایتی وارد شوند و دولت هم باید حمایت از حمایت‌کننده در حوزه مالیات و ... داشته باشد چرا که عدالت دسترسی پس از تضعیف نظام شبکه هنوز جدی گرفته نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر اینکه سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود، گفت: در ایران حدود ۶۰ هزار بیمار دیالیزی داریم و ۳۰ هزار بیمار پیوند کلیه در صف انتظار داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مصطفی معین: انتظار ندارم مسئولان فاجعه «سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک» را درک کنند/ در صداوسیما و توسط مسئولان شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی ترویج می‌شود/ جامعه پزشکی را تحقیر می‌کنند
  • سفر‌های غیرضروری به پنج استان تحت خطر ممنوع
  • فعلاً سفر نروید
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت اسلامی برای کمک به فلسطین
  • درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است
  • سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود
  • درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید