Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا و فعالیت افزون بر سه هزار هنرمند در این بخش از جایگاه ممتازی در این حوزه برخوردار است.

سید مصطفی فاطمی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه مجازی صنایع دستی به دنبال شیوع ویروس کرونا ، راه اندازی آن را حمایت از هنرمندان عنوان کرد و افزود: علاوه بر سایت یزد استور صنایع دستی استان در فضای مجازی به آدرس @yazd_h_e نیز قابل دسترسی و خرید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد ، وی  با بیان اینکه صنایع دستی استان تا ۴۰ درصد تخفیف در نمایشگاه فضای مجازی به فروش می‌رسد اظهار کرد: از علاقه‌مندان، خیران و صاحب صنایع می‌خواهیم با خرید تولیدات صنایع دستی، هنر را در سال ۹۹ هدیه دهند و در این امر خیر مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد:  هنرمندانی که در فضای مجازی معرفی می‌شوند دارای مجوز و کارت شناسایی از سوی اداره میراث فرهنگی هستند.

از معروف ترین صنایع دستی یزد می توان به قالی بافی، گلیم بافی، چاقوسازی، سفال و سرامیک ، منبت کاری، سبدبافی، مسگری و ترمه بافی اشاره کرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی یزد ۱۷ فروردین ماه ۹۹  گفت: همه سرمایه‌گذاران و فروشگاه‌های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کردند، اما کرونا اقتصاد گردشگری استان را فلج کرد.

فاطمی در ارتباط زنده با معاون اول رییس جمهوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس بانک مرکزی از تبدیل یزد به یکی از مقاصد سفرهای گردشگران  در سال‌های اخیر خبرداد و افزود و در نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ گردشگر به یزد سفر کردند.

به گفته وی  با اعلام همکاری جامعه هتلداران در اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا  از دهم اسفند سال گذشته جامعه هتلداران استان داوطلبانه به منظور همراهی با ستاد مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم اعلام تعطیلی کرد و تاکنون کلیه اماکن گردشگری تعطیل است.

فاطمی اظهار کرد: پس از بحران کرونا، ماه مبارک رمضان آغاز می شود و به خاطر فصلی بودن گردشگری، تابستان نیز این روند ادامه دارد و بحران پیش آمده تا ۶ ماه اقتصاد گردشگری که بخش عمده‌ای از اقتصاد استان است را زمین گیر می‌کند.

مدیرکل مراث فرهنگی یزد با اشاره به اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اکنون بیش از ۵۰ روز است که بسیاری از این فعالان بیکار شده‌اند و فعالیتی ندارند.

یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است. ریشه و خمیرمایه بافت قدیمی استان یزد با توجه به شرایط طبیعی و موقعیت جغرافیایی که در کویر قرار گرفته با خشت، گل و کاهگل عجین شده و شاید خصلت های زیبای یزد شهر کار، کاریز و کاهگل و یزد شهر قنات ، قنوت و قناعت و یزد شهر خشت، خاک و خاطره هم برگرفته از همین نوع معماری و مصالح به کار رفته در آن باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال روابط عمومی صنعت گردشگری و صنایع دستی یزد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میراث فرهنگی فرهنگی یزد صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس