Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:17:15 GMT

مشارکت بالای دانش آموزان کشور در مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۵۹۶۵

مشارکت بالای دانش آموزان کشور در مبارزه با کرونا

علی رمضانی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا درکرج اظهارداشت: تا کنون به همت فرهنگیان در کانون های فرهنگی تربیتی کشور  بیش از ۶۰۰ هزار ماسک و۱۸ هزار لباس پرستاری تولیدشده است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی آموزش و پرورش ازابتدای شیوع بیماری کرونا فعالیت خود را شروع کردند، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ کانون فرهنگی تربیتی درسراسر کشور با هماهنگی مراکز بهداشتی اقدام به تولید و عرضه ماسک های بهداشتی و لباس پرستاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی بیان داشت: تا کنون ماسک ها و لباس های تولیدی درکانون های فرهنگی تربیتی به صورت رایگان درمراکزدرمانی و بین مردم توزیع شده است.

وی تصریح کرد: دریک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی فعال درکشوربرنامه های متنوع فرهنگی، هنری، مهارتی، آموزشی، ورزشی ، مسابقات وجشنواره های مختلف درقالب فضای مجازی درحال برگزاری است.

رمضانی به راه اندازی شبکه اجتماعی شاد توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان پرداخت وافزود: دراین شبکه کانون های فرهنگی تربیتی دراین شبکه به دلیل یکی از محیط های یادگیری وهمچنین مکمل فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس تعریف شده است.

وی یادآورشد: درپی شیوع ویروس کرونا برای ایجاد آرامش درخانواده‌ها وتداوم مباحث آموزشی و تربیتی حدود چهار میلیون نفرعضو دریک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی، پویش "هر خانه یک کانون فرهنگی تربیتی" را راه‌اندازی کردند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها وفضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مجازی آموزشی، فرهنگی، هنری، مهارتی، ورزشی، هدایت و رهبری انجمن‌های ۲۲‌گانه، مسابقات فرهنگی و هنری مختلف، کتابخوانی و شعر، ایجاد کانال اختصاصی تهیه محتوای آموزشی، مسابقه بازی خانوادگی، مجری‌گری، گویندگی، سخنوری واستندآپ دانش‌آموزی، داستان‌نویسی، قصه‌گویی، نقاشی، نقالی، شاهنامه‌خوانی خاطره، عکاسی، نمایش عروسکی، فیلم ۶۰ و ۱۸۰ ثانیه‌ای، از جمله اقدامات انجام شده از سوی این پویش است.

وی، برگزاری جشنواره مجازی «درخانه بمانیم» و«آقای مهربان» به مناسبت نیمه شعبان، مسابقه مجازی رباتیک، برنامه جوانه‌ها، مسابقه ساخت کاردستی از مواد دورریز، جشنواره مجازی تعطیلات جداب، آموزش قدم به قدم روباتیک، نجوم، سفالگری و آموزش گل و گیاه را از دیگر اقدامات کانون‌های فرهنگی تربیتی درراستای این پویش برشمرد.

رمضانی ازبرگزاری مسابقه اوریگامی، کاریکاتو، جشنواره فرهنگی هنری بهار سلامتی، ایجاد کانون فرهنگی تربیتی مجازی و ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها، راه‌اندازی نمایشگاه مجازی از آثار برجسته هنری و ارزشمند دانش‌آموزان و مربیان کانون‌های فرهنگی تربیتی، مسابقه نامه به مدافغان سلامت، جشنواره مجازی هفت سین، راه‌اندازی گردشگری مجازی و معرفی مکان‌های تاریخی، مدهبی و گردشگری استان‌ها به عنوان دیگر فعالیت های انجام شده در کانون ها یاد کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانش آموزان شاهنامه کانون های فرهنگی ماسک وزارت آموزش و پرورش بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی تربیتی کانون فرهنگی تربیتی راه اندازی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از صنعا، با آغاز تعطیلات تابستانی در یمن، فعالیت اردوگاه‌های تابستانی در این کشور نیز برای جذب دانش آموزان در دوره‌های تابستانی آغاز می‌شود. این اردوگاه‌ها گروه‌های سنی مختلف را مورد توجه قرار می‌دهند تا مهارت‌های مختلفی را به آنها بیاموزند و بسیاری از مطالب را که معمولا در مدرسه فرا نمی‌گیرند، به آنها آموزش دهند. این اردوگاه‌ها فرصتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و داوطلبانه است
مواد آموزشی مراکز و دوره‌های تابستانی به شکلی ارائه می‌شود که برای دانش آموزان قابل درک باشد و احساس خستگی نکنند. در این دوره ها، پس از نماز صبح با دعا و استغفار و قرائت قرآن آغاز می‌شود و فعالیت‌های ورزشی نیز بخشی از این برنامه هاست. در این دوره‌ها همچنین اعتماد به نفس دانش آموزان برای استفاده از توانایی‌هایی که دارند آموزش داده می‌شود...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
دانش آموز
مربی اردو
پدر یک دانش آموز

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان