Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس آقامیری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون صنایع تبدیلی و غذایی این استان بیشتر از ناحیه فروش محصولات و تامین مواد اولیه دچار مشکل و ضرر شده اند.

وی گفت: در ستاد ملی کرونا برای کمک به صنایعی که از ناحیه ویروس کرونا خسارت دیده اند وام هایی به منظور سرمایه در گردش مصوب شد اما تاکنون به استان ها برای اجرا ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت تمامی صنایع استان از ناحیه خسارت ویروس کرونا مشخص خواهد شد تا بتوانیم تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار بدهیم.

آقامیری اظهار داشت: کارخانه های تولید خوراک دام استان به علت مشکلات تامین نشدن مواد اولیه دچار خسارت شدند و همچنین صنایع تولیدات شیرینی نیز به علت به فروش نرفتن محصولات زیان دیده اند.

وی با بیان اینکه حدود  ۵۰ درصد محصولات کشاورزی این استان شانس فراوری دارند اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول از مزارع و باغ های استان برداشت می شود.
وی افزود: صنایع تبدیلی و غذایی که زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی هستند ۴۷۰ هزار تن انواع محصول را فراوری می کنند اما با احتساب سایر صنایع که زیر پوشش سایر سازمان ها هستند به ۷۲۰ هزار تن می رسد.

آقا میری اظهار داشت: مابقی محصولات تولیدی استان به صورت تازه خوری مصرف و یا به سایر استان ها حمل می شود.

وی افزود: هر چه خام فروشی را حذف و شرایط فراوری را فراهم کنیم، علاوه بر افزایش درآمد، در بخش توسعه کشاورزی هم موثر خواهد بود.

از  ۹۳ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی خراسان شمالی حدود  ۵۰ درصد آن فعال، ۲۵ درصد نیمه‌فعال و ۲۵ درصد راکد هستند.

از مجموع واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان، ۱۲ واحد مربوط به فراورده های لبنی، ۹ واحد خوراک دام و طبور، چهار کشتارگاه صنعتی دام و طیور، ۱۱ مورد صنایع رب و عصاره محصولات کشاورزی، ۳۴ واحد بسته بندی محصولات کشاورزی، یک واحد جایگزین فراورده های گوشتی بر پایه سویا، هفت سردخانه، چهار برنجکوبی، یک واحد قند و ۱۰ واحد نیز مربوط به سایر بخش ها است.

 ۷۰ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی قابل ذخیره سازی، نگهداری و فراوری است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.  این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.            

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی خراسان شمالی سرمایه کشاورزی محصولات کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی خراسان شمالی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با صدور هشدارهای سطح زرد و نارنجی، فعالیت سامانه بارشی از آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

بر این اساس، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد و شدت بارش در جنوب و شرق کشور خواهد بود. امروز مناطق مرکزی خلیج فارس جمعه تنگه هرمز، جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

فردا (جمعه ۱۴ اردیبهشت) در نوار غربی کشور رگبار و رعد و برق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق، بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. جمعه بارش‌ها در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

شنبه در نوار شمالی، برخی مناطق شرق و غرب کشور، رگبار پراکنده رخ خواهد داد. یکشنبه در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و در نیمه غربی کشور موجب ابرناکی و رگبار و رعد برق موقتی خواهد شد.

کد خبر 6094840 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی