Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی گفت: از آنجایی که کالا به وفور در کشور موجود است، مشکلی در تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: جلسه امروز درباره اثرات اقتصادی کرونا، میزان تولید تجهیزات پزشکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست برنامه‌های خود برای رفع نیاز‌های حوزه درمان و کاهش تبعات اقتصادی کرونا را تشریح کرد.

وی درباره تنظیم بازار در آستانه ماه مبارک رمضان، افزود: از اواسط سال گذشته جلسات متعددی به منظور تامین کالای مورد نیاز مردم برگزار و به موجب آن کالا‌های اساسی ذخیر شد، این اقدام منجر شد که پس از شروع کرونا مشکلی در تامین مایحتاج روزانه مردم ایجاد نشود.

* واحد‌های تولیدکننده مواد بهداشتی، با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند

عضو کابینه دوازدهم ضمن تشکر از همکاری اصناف همزمان با شروع کرونا، اظهار کرد: بسیاری از کسبه مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و ... در ماه‌های اخیر حتی یک روز نیز تعطیل نبودند.

وی با بیان اینکه خطوط تولید بسیاری از واحد‌های تولیدی به منظور تامین اقلام مورد نیاز حوزه درمانی تغییر کرد، افزود: واحد‌های تولیدکننده مواد بهداشتی، با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

رحمانی با بیان اینکه اقلام مختلفی برای ماه مبارک رمضان ذخیره شده و کالا به وفور در کشور موجود است، اضافه کرد: با توجه به ذخایر موجود، مشکلی در تامین کالا‌های ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

* رفع مشکلات ارزی و واردات مواد اولیه لازمه رونق تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید با رفع مشکلات ارزی، واردات مواد اولیه و ... زمینه رونق تولید را فراهم کرد، تصریح کرد: تا انتهای سال علیرغم شرایط جدید کشور-شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت- کالا‌های اساسی تامین شده است.

وی مدیریت واردات را یکی از برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برشمرد و افزود: باید با کاهش وارداتِ کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود، به واحد‌های تولیدی کمک و زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

* بسته حمایت از صادرات نهایی شده است

رحمانی با بیان اینکه بسته حمایت از صادرات نهایی شده و ابلاغ می‌شود، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح به عنوان پیشگام انتخاب شده است که می‌توان با استفاده ظرفیت کشور‌های همسایه و جذب بازار این کشور‌ها مازاد تولیدات صنعتی و کشاورزی را صادر کرد.

* صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد دلار بود

وزیر صنعت، معدن و تجارتبا بیان اینکه صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد دلار بود، تصریح کرد: با توسعه صادرات از یک سو واردات ارز به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر اشتغال زایی رقم می‌خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر صمت وزارت صنعت معدن و تجارت کمیسیون صنایع تجهیزات پزشکی کالاهای اساسی کرونا کووید 19 ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان