Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:55:30 GMT

۱۵هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۶۸۰۳

۱۵هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد

ایسنا/مرکزی معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: سال گذشته حداقل ۱۵ هزار شغل جدید در استان ایجاد شد و نرخ بیکاری در زمستان همان سال از ۸.۴ به ۶.۹ رسید.

سعید فرخی روز سه شنبه دوم فروردین ماه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله، کشور و استان مرکزی در تحقق شعار سال گذشته عملکرد موفقی داشته و همین مهم پایه نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته در استان مرکزی حداقل ۱۵ هزار شغل جدید ایجاد شد و نرخ بیکاری در زمستان همان سال به ۶.۹ رسید، همچنین صادرات یک میلیارد دلاری از استان مرکزی نسبت به سال ماقبل آن ۱۸ درصد افزایش وزنی داشته است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان را یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری جذب شده در استان برابر با ۴۰ سال گذشته است.

فرخی اضافه کرد: کارگران دارای حقوق معوق استان در سال گذشته از هزار و ۱۹۷ نفر به ۵۱۷ نفر و از ۵۱ واحد به ۲۷ واحد رسید، همچنین استان در راستای پایش محیط کسب و کار با هشت پله صعود، رتبه چهارم را کسب کرده است.

فرخی بیان کرد: تاسیس ۷۹۰ جواز به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال زمینه ساز ایجاد ۱۹ هزار شغل در استان شده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تسهیلات رونق تولید در سال گذشته گفت: سال گذشته پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی ۳۰ درصد افزایش داشته به طوری که حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی اضافه کرد: پرداخت ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی استان مرکزی زمینه اشتغال هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان را فراهم کرده است.

فرخی همچنین با بیان اینکه در تمامی محصولات بخش کشاورزی رشد تولید حاصل شده، بیان کرد: سال گذشته در استان ۴۲۱ تن گندم و ۱۲۰۰ تن گیاهان دارویی و گل محمدی تولید و ۳۷۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز گندمکاران به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی در خصوص نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید گفت: جهش تولید قطعا ادامه تولید است اما با سازوکار قبلی قابل دسترس نیست و نیازمند تغییر نوع تفکر نسبت به تولید است. مخاطب اصلی این شعار مردم و مسئولان و اولویت اصلی آن بهبود کسب و کار بوده است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی بهبود کیفیت محصولات داخلی، توجه به خرید محصولات داخلی، شناسایی موارد بهبود کسب و کار، اجرای مصوبات مقررات زدایی، پیگیری مصوبات شورای گفت و گو و توسعه دولت الکترونیک را از عوامل تحقق شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سال رونق تولید معاون اقتصادی استاندار مرکزی استان مرکزی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • بسکتبال NBA | این لیگ خوب است چون همه فرصت انتقام گرفتن دارند!
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲