Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@14:15:04 GMT

صفر تا صد سوزکی ویتارا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۷۳۶۷

صفر تا صد سوزکی ویتارا

خبرگزاری میزان- نخستین نسل از سوزوکی گراند ویتارا در سال ۱۹۹۸ وارد بازار و نسل سوم آن در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. تاریخ انتشار: 02:30 - 03 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۶۱۱ خبرگزاری میزان - سوزوکی گراند ویتارا در سال ۱۳۸۶ وارد خط تولید شرکت ایران خودرو شد. این کراس اوور شهری به موجب برخورداری از طراحی مطلوب در هنگام ورود به بازار کشور توانست از جایگاه مناسبی بهره‌مند شود، اما حالا ایرانخودرو با ایجاد کمی کمی تغییرات در نمای خارجی و افزایش آپشن هایی، گراند ویتارا را روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گراند ویتارا با ۲ تیپ ۵ و ۸ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که تفاوت این ۲ نسخه در گیربکس‌های آن خواهد بود به صورتی که نسخه گراند ویتارا کلاس ۵ از جعبه دنده‌ی ۵ سرعته دستی بهره‌مند بوده و کلاس ۸ این خودرو از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک برخوردار است.

گراند ویتارا از پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه که ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۷ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه تولید کرده به فروش می‌رسد.

این خودرو قدرت را توسط گیربکس (اتوماتیک ۴ سرعته و یا دستی ۵ سرعته) به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. گراند ویتارا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.
ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۴۷۰، ۱۸۱۰ و ۱۶۹۵ میلی متر بوده و وزن این کراس اوور شهری ۱۵۵۲ کیلوگرم و فاصله بین دو محور آن ۲۶۳۹ میلیمتر است. مصرف سوخت ترکیبی (داخل و خارج شهر) گراند ویتارا با نسخه گیرکس ۵ سرعته دستی ۸.۹ لیتر و با جعبه دنده‌ی ۴ سرعته اتوماتیک ۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.
سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل ۴ حالته گراند ویتارا برای هر چهار چرخ در وضعیت جاده‌ای، چسبندگی مناسب با زمین را تضمین می‌نماید. تمامی تنظیم‌های این سیستم توسط کلیدی که در وسط کنسول تعبیه شده انجام می‌شود و توسط آن شما می‌توانید به راحتی به نسبت وضعیت و جاده‌ای که در آن قرار دارید حالت انتقال قدرت بین چهار چرخ خودرو را تنظیم نمایید که به شرح حالت ۴H جهت رانندگی عادی در خیابان‌ها و بزرگراه ها، حالت ۴H LOCK جهت جاده‌های برفی و گل و لای نسبتا نا هموار و حالت ۴L LOCK جهت مسیر‌های خیلی سخت و صعب العبور است.

همچنین به منظور کاهش صدا‌های اضافی داخل اتاق، قطعات جدید به قسمت پایین درب‌های جلو و عقب اضافه شده و ضخامت شیشه‌ها نیز از ۳.۵ به ۴ میلی متر افزایش یافته که به این سبب صدای داخل (حدود ۲ دسیبل) پایین آمده است.

استفاده از محور متعادل کننده حرکت در موتور ۲.۴ لیتری جدید نیز باعث کاهش ارتعاش و صدای نامطلوب در داخل اتاق شده است.
امکانات سیستم صوتی این خودرو در کلاس ۵ رادیو پخش CD/Mp۳ و هفت بلندگو بوده و در کلاس ۸ پخش صوت و تصویر DVD - مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشین جلو - دو عدد مانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب (فقط در مدل اتوماتیک) - امکان پخش از روز کارت SD و فلش - امکان برقراری ارتباط بلوتوث - تیونر تلویزیون و دارای کنترل از راه دور بیسیم و همچنین کلید‌های کنترلی تعبیه شده بروی فرمان وجود خواهد داشت. بیشتر بخوانید: صفر تا صد تجهیزات و مشخصات فنی دی اس ۷

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خودرو گراند ویتارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار در یک هفته اخیر ریزشی بوده و حال در روز پایانی هفته، نوسان قیمت‌ها اندک شده است. فعالان بازار اعتقاد دارند که در حال حاضر بازار خرید و فروش خودرو با وجود روند کاهشی، خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است.

به اعتقاد آن‌ها، بازار خودرو به سمت رکود رفته است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است.

کارشناسان بازار خودرو تاکید دارند عرضه بیشتر و در دسترس بودن خودروهای جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متاسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

آخرین قیمت‌ها در بازار

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۸۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۴۵ میلیون تومان و پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۶۵ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم بدون تغییر، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899612

دیگر خبرها

  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت+ جدول