Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در آغازین روز‌های سال ۹۹ مردم در جنوب استان کرمان و شهرستان ریگان در شرق استان به دلیل بارش‌های نسبتا شدید در محاصره سیل قرار گرفتند که شدت این سیل در شهر زهکلوت از توابع شهرستان رودبار بود، دستگاه‌های دولتی با هماهنگی برای کمک به مردم وارد مناطق سیل زده شدند، اما در کنار این تلاش‌ها  خانواده‌های فراوانی هستند که سقف بالای سر آن‌ها خراب شده و منتظر همت مسئولان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه در سیل فروردین ماه شهرستان‌های کهنوج، قلع گنج، رودبار در جنوب وشهرستان ریگان در شرق استان شاهد خسارات مالی و تخریب منازل بودیم گفت: تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در اولین ساعت در شهرستان‌های جنوبی وشرقی حاضر شدند و تقریبا از اولین روز کار کمک رسانی و بازسازی در مناطق سیل زده شروع شد تا شاهد ایجاد روحیه امید و نشاط در مردم باشیم.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کار ساخت ساز با رعایت پروتکل بهداشتی در مناطق سیل زده با جدیت در حال انجام است و ان شاءالله و در هفته دولت در شهریور امسال تلاش می‌کنیم همه واحد‌های خسارت دیده را ساخته و تحویل مردم دهیم.

سلطانی نژاد با اعلام اینکه بعد از فروکش کردن سیل آوار برداری از واحد‌های مسکونی آسیب دیده اولویت کاری ما قرار گرفت اظهار کرد: برای تشکیل پرونده وپرداخت تسهیلات وکمک‌های بلاعوض اقداماتی صورت گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان کرد: بارندگی‌های دیماه ۹۸ و فروردین ۹۹ در شهرستان‌های جنوبی وشرقی استان باعث خسارت به دو هزار ۳۰۰ واحد مسکونی شد.

او گفت: تاکنون برای هزار و ۵۰۰ واحد پرونده ساخت واحد مسکونی شهری وروستایی در شهرستان‌ها تشکیل شده و مردم همچنان در این راستا فعال هستند.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک بلا عوض تاکنون به حساب خسارت دیدگان واریز گردیده و واریز کمک‌های بلاعوض همچنان ادامه دارد گفت: هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی در شهر و روستا ،هزینه‌های نظارت نظام مهندسی وهمچنین خدمات مهندسی مثل نقشه واحد‌های مسکونی برای مردم رایگان و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

او افزود: عملیات اجرایی جهت ساخت ساز منازل آغاز شده و تا پایان بازسازی در کنار مردم استان خواهیم ماند در بازسازی اصل مشارکت مردم است.

۵۰۰ میلیارد خسارت به بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان

در ادامه برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اعلام اینکه سیل در فروردین امسال پانصد میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی در جنوب استان زده است گفت:متاسفانه رقم خسارت زیاد است و ما در حد تعویض لوله و کمک به بازسازی چاه‌های آسیب دیده توانستیم کمک کنیم.

او افزود: دو هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه کشاورزی از بین رفته است.

برخوری با اشاره به اینکه خسارت به کشاورزان خیلی بالا است اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان خسارت‌های وارد آمده به کشاورزان را مشخص کرده و به اطلاع مسئولان امر در استانداری، ستاد بحران وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی می‌رساند، بسته به شرایط کشور و تصمیم مسئولان در صورت در نظر گرفتن تسهیلات، کمک‌هایی به کشاورزان می‌شود.

حالا مردم در مناطق سیل زده جنوب و شرق استان کرمان که جز مناطق محروم کشور هم محسوب می‌شوند منتظر کمک و اعتبار از سوی مسئولین هستند تا باز هم نوای آبادی پر شکوه تر نواخته شود .

گزارش از مرضیه کریمی افشار

انتهای پیام/ی