Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@19:33:31 GMT

اما و اگر آموزش مجازی در مرکز آموزش عالی کاشمر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۷۷۶۴

اما و اگر آموزش مجازی در مرکز آموزش عالی کاشمر

مرکز آموزش عالی کاشمر نیز یکی از این مراکزبه شمار می رفت اما توانست در مدت کوتاهی با تأمین تجهیزات مورد نیاز و برای عقب نماندن از سال تحصیلی، کلاس‌های آنلاین را بر اساس توصیه‌ها و بخشنامه‌های وزارت علوم برگزار کند و در این راستا سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش عالی کاشمر هم راه اندازی شد اما در این خصوص حرف و حدیث هایی هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان چه می گویند؟

یکی از دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: بعضی از دانشجویان روستایی اینترنتشان ضعیف است و با مشکلاتی مواجهند. البته بعضی ها هم دنبال بهانه اند که سرکلاس حاضر نشوند و از حضور و غیاب می ترسند لذا سرعت نت را بهانه می کنند که سرکلاس حاضر نشوند و از طرفی مدعی اند اگر امکان دانلود فیلم ها فراهم شود مشکلی در خصوص آموزش مجازی ندارند.

مهدیس محمد حسینی اظهار داشت: بعضی ازدوستانم با اپ ادوب روی گوشی مشکل دارند و وقتی  حجم کلاس ها زیاد است برخی کلاس هایی که با گوشی وصل می شوند کلاً ادوب روی گوشی هاشون قطع می شود که امکان دارد علت از گوشی باشد.

وی با اشاره به این که نگرانی دانشجویان از حجم نت مصرفی شان هم هست ادامه داد: استفاده از سامانه مجازی نقاط  قوتی هم دارد به طوری که با اینترنت امکان برگزاری کلاس هست و در این روزهای قرنطینه و تعطیلی دانشگاه تعامل خوبی بین استاد و دانشجو برقرار می شود. هر چند عده ای نمی توانند به دلیل مصرف زیاد اینترنت و هزینه آن و سرعت نامناسب در کلاس های مجازی حاضر شوند.

یک دانشجوی دیگر مرکز آموزش عالی کاشمر هم در خصوص آموزش های مجازی گفت: در کلاس مجازی تاثیر مهارت استاد در تدریس و مدیریت کلاس ظهور پیدا می کند و اگر استاد در مدیریت کلاس و تدریسش ماهر باشد و کیفیت فنی یعنی اینترنت و  وسایل مورد استفاده خوب باشد بهره وری کلاس مجازی در حد قابل قبولی نسبت به کلاس حضوری است، اما متاسفانه تعداد اندکی از استادان این گونه هستند.

 بهروز شفاعتی افزود:  مشکلات فنی و مهارتی اساتید به علاوه مشکلات زیاد دانشجویان در رابطه با کیفیت اینترنت و مهارت در استفاده از نرم افزار در حال حاضر باعث شده به طور کلی بهره وری کلاس مجازی کمتر از کلاس حضوری باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان اگرچه به راحتی  امکان حضور در کلاس را  دارند اما این امر همراه با سخت فهمی مطالب و کم اهمیت شدن کلاس از نظر دانشجو رو به رو شده و ممکن است نتیجه بدی در امتحانات داشته باشد.

مسوولان چه می گویند؟

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و بر اساس بخشنامه‌ها و تأکید مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همگام با سایر دانشگاه های کشور برای برگزاری کلاس‌های مجازی برخط (آنلاین)، سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش عالی کاشمر علاوه بر آموزش‌های آفلاین موجود راه اندازی شد.

هادی معماریان خلیل آباد در خصوص قابلیت‌های سامانه آموزش مجازی مرکز افزود: در این سامانه، امکان برگزاری ۳۰ کلاس مجازی همزمان با ظرفیت ۵۰۰ نفر مهیاست  ضمن آن که قابلیت تعامل بحث بین استاد و دانشجو، به اشتراک گذاری فایل‌های آموزشی، برگزاری وبینار (سمینار آنلاین) و امکان بررسی حضور و غیاب دانشجویان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا به حال بیش از ۳۲۰ عنوان درسی و ۳۰ جلسه مدیریتی بر روی سامانه بارگذاری شده است ادامه داد: این سامانه قابلیت آن را دارد که چنانچه دانشجویی نتواند به هر دلیلی به صورت آنلاین از کلاس ها استفاده کند فایل دروس ارائه شده به صورت آفلاین نیز برای استفاده در هر زمانی ذخیره می‌شود.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: به جد پیگیر برگزاری کلاس‌های آنلاین در مرکز آموزش عالی کاشمر بوده ایم اگر چه ممکن است اختلال در اینترنت وجود داشته باشد اما با توجه به ضبط دروس، دانشجویان می توانند بعداً مطالب را داونلود کنند و مشکل خاصی وجود ندارد.

معماریان افزود: در شرایط فعلی فعال شدن سامانه آموزش مجازی این مرکز با وجود کمی امکانات و ضعف های زیرساختی کار بزرگی است که انجام گرفته است و ما همه انتقادات را به جان خریده ایم و تبعات آن را تحمل می کنیم تا کار آموزش تعطیل نشود.

معاون آموزشی، پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر نیز گفت: این مرکز  از تاریخ ۱۲ اسفند، برگزاری کلاس‌ها را به صورت مجازی آفلاین آغاز کرد.

میثم عابدینپور افزود: در این راستا در ایام تعطیل نوروز، دو جلسه به صورت مجازی توسط اعضای هیات رییسه در خصوص راهکارهای افزایش کیفیت برگزاری کلاسهای مجازی و آموزش از راه دور و همچنین شیوه ادامه نیمسال تحصیلی جاری بر اساس مفاد بخشنامه های آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

وی در خصوص برخی از بندهای بخشنامه ‌های آموزشی اظهار داشت: به دانشگاه ها اختیار داده شده است در صورت عدم برگزاری جلسات و اتمام یک یا چند درس در نیمسال جاری به هر دلیل، برگزاری کلاس ها، تا تکمیل طرح درس به تشخیص استاد درس و تأیید گروه آموزشی، اضافه بر سقف واحدهای هر ترم به نیمسال بعدی انتقال یابد. همچنین، به دانشجویان اجازه داده شده است که در صورت تمایل، یک یا چند درس و حتی نیمسال تحصیلی جاری را بدون احتساب سنوات و شهریه حذف نمایند و این در حالی بود که پیش از این دانشجویان فقط مجاز به حذف یک درس غیر عملی، آن هم در بازه زمانی مقرر شده توسط آموزش دانشگاه بودند.

معاون آموزشی، پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: با توجه به درخواست های مکرر دانشجویان برای بهره مندی از اینترنت رایگان، تاکنون مکاتبات و پیگیری های لازم با مدیران مربوط وزارت در خصوص اینترنت رایگان صورت گرفته که این پیگیری ها به طور پیوسته در حال انجام است و حتی مکاتباتی هم با اداره کل مخابرات استان خراسان رضوی نیز صورت گرفته است.

عابدین پور افزود: برای افزایش کیفی کلاس های مجازی تلاش های بسیاری صورت گرفته و علاوه بر افزایش تعداد پشتیبان ها، کارشناس امور کلاس ها در همه روزهای هفته بصورت مجازی حضور داشته و اطلاع رسانی های لازم در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری کلاس ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش های رسیده از مدیران گروه های آموزشی روند برگزاری کلاس های مجازی برخط در حد مطلوب است و این در حالیست که با ارزیابی های حاصل از نقاط ضعف و قوت آموزش های مجازی سعی می کنیم با ارائه راهکارهای مناسب، کیفیت آموزش ها را بهبود دهیم.

 مدیر گروه علوم کامپیوتر مرکز آموزش عالی کاشمر نیز گفت: راه اندازی سریع، انتخاب سامانه مناسب از بین گزینه های موجود، شرکت قابل قبول دانشجویان و اساتید با توجه به مشکلات موجود قابل تحسین است هر چند برخی از دانشجویان با توجه به محل زندگیشان از کیفیت اینترنت خوبی برخوردار نیستند.

فائزه رمضانی افزود: در این میان  برخی اساتید هم  با توجه به رشته تحصیلی شان، تجهیزات سخت افزاری از قبیل لپ تاپ در اختیار ندارند که البته  خوشبختانه واحد انفورماتیک دانشگاه تمامی تجهیزات مورد نیاز را برای این دسته از اساتید فراهم کرده و در محل دانشگاه قابل استفاده است.

 مرکز آموزش عالی کاشمر در سال ۱۳۹۰ با دو رشته و ۳۰ دانشجو راه اندازی شد و هم اکنون حدود هزار دانشجو در 6 رشته  این مرکز مشغول تحصیل هستند.

کاشمر درفاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد. 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری کاشمر فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری کاشمر فضای مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کاشمر فضای مجازی سامانه آموزش مجازی برگزاری کلاس ها کلاس های مجازی کلاس مجازی وزارت علوم راه اندازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان در حال احداث بودن ۱۷۳۴ کلاس درس در سطح استان گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگیان ایثارگر آذربایجان‌غربی گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان یک سند بالادستی ناظر بر همه فعالیت‌ها و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است و باید تأکید بیشتری بر اجرای بهتر این سند صورت پذیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تحقق اجرای صحیح و دقیق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانِ در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه خواهد داد.

ابراهیمی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی در موضوع فضای آموزشی مدارس دچار عقب‌ماندگی تاریخی بود که با آغاز دولت سیزدهم و توجه جدی استاندار به موضوع زیرساخت‌های آموزشی و سایر موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش، در دو سال اخیر یک هزار و ٣٤ کلاس درس تحویل شده و هزار و ٧٣٤ کلاس درس نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی و توجه و پیگیری جدی موضوعات مرتبط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از دیگر اولویت‌های مقام عالی استان در شورای آموزش و پرورش است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه این شورا، همه فرمانداران و مسئولان دستگاه‌ها مکلف به همکاری با آموزش و پرورش در موضوع شناسایی و سپس جذب بازماندگان از تحصیل هستند.

کد خبر 751190

دیگر خبرها

  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی