Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:48:47 GMT

آتوود: جهان در قرنطینه، ویرانشهر نیست

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۱۵۱

آتوود: جهان در قرنطینه، ویرانشهر نیست

اتوود در گفتگو با رادیو بی بی سی عنوان کرد: یک ویرانشهر از لحاظ فنی، یک جامعه ناخوشایند از پیش برنامه‌ریزی شده است که نمی‌خواهید در آن زندگی کنید. اما چیزی که ما امروز با آن روبه رو هستیم از قبل برنامه ریزی نشده است. بنابراین ممکن است افراد برنامه‌هایی بریزند که چندان خوشایند نیستند اما این یک توتالیتاریسم عمدی نیست چون برنامه‌ریزی نشده و عمدی برای ایجاد آن در کار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آتوود شرایط کنونی در واقع یک بحران غیرمنتظره است، مثل مواجهه با یک حمله رعدآسا.

(جهان در روزگار کرونا) یک ویرانشهر نیست. این جهانی ناخوشایند، ترسناک و نامطبوع است که شما نمی خواهید در آن باشید، اما توسط دولتی که کنترل شما را در دست دارد، طراحی و برنامه ریزی نشده است.

کرونا و تئوری توطئه

آتوود در بخش دیگری از این مصاحبه تئوری‌های توطئه درباره نقش فناوری ۵G در گسترش ویروس کرونا را با واکنش‌های مردم در دوره شیوع طاعون در اروپای قرن چهاردهمی مقایسه کرد و گفت: وقتی همه‌گیری وحشت به راه بیفتد، مردم به دنبال مقصر می‌گردند زیرا اگر بتوانید مقصر را پیدا کنید، می‌توانید تهدید را از بین ببرید. بنابراین در دوره طاعون یا مرگ سیاه (Black Death)، گروه‌هایی از مردم به ترتیب زیر مقصر دانسته شده و سرزنش شدند: جذامیان چون از شهری به شهر دیگر رفته بودند، کولی‌ها چون سفر کرده بودند، یهودیان به همان دلایل همیشگی و جادوگران هم که طاعون را به جان شهر انداخته بودند. بنابراین اگر می‌توانستید تمام این افراد را از بین ببرید، شاید دیگر به طاعون مبتلا نمی‌شدید. 

برنده دو دوره از جایزه بوکر با اشاره به این که تئوری‌های توطئه درباره فناوری ۵G باعث شده تا مردم به دکل‌های مخابراتی حمله کرده و آن‌ها را به آتش بکشند، خاطرنشان کرد: دست‌کم هنوز مردم را نمی‌سوزانند.

آتوود همچنین از این که سیاستمداران از ادبیات جنگی برای توصیف رویکرد خود در مقابل همه‌گیری کرونا استفاده می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: مقصودم این است که اگر در پیری سیستم ایمنی خوبی داشته باشید و از مراقبت‌های پزشکی مناسب برخوردار باشید، خوش شانس هستید. اما اگر کسی از این بیماری جان به در نبرد، به این معنی نیست که جنگنده نبوده است. این مقصر دانستن قربانی است که بگوییم آنها برای زنده ماندن سخت نجنگیدند. بنابراین من به شخصه برای توصیف آن از این ادبیات استفاده نمی‌کنیم. این که جنگ نیست.

این نویسنده نامدار کانادایی همچنین ضمن این مصاحبه پیش بینی کرد که بحران شیوع کرونا باعث شود تا جهان بیش از گذشته قدر کادر درمانی را بداند.

مارگارت اتوود نویسنده، شاعر و منتقد ادبی هشتاد ‌ساله کانادایی که از سال ۱۹۶۱ کار خود را آغاز کرد، با انتشار ۱۷ کتاب شعر، ۱۶ کتاب داستان، ۱۰ کتاب غیرداستانی ادبی، ۸ کتاب مجموعه داستان و ۸ کتاب کودک از جمله نویسندگان پرکار عصر حاضر شناخته می‌شود.

او که دانش آموخته رشته زبان و ادبیات انگلیسی از ویکتوریا کالج شهر تورنتو در مقطع کارشناسی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه هاروارد است، سال‌ها در دانشگاه های مختلف تدریس کرد و از اواخر دهه ۸۰ میلادی به نویسنده‌ای شناخته شده در سطح جهان و به پیروی آن ایران تبدیل شد و از اوایل دهه ۸۰ خورشیدی از وی کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مارگارت اتوود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مارگارت اتوود ویروس کرونا مارگارت اتوود برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد