Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مستعفی عراق در پیامی به رؤسای جمهور و پارلمان و همچنین نمایندگان پارلمان عراق، خواسته‌های برخی احزاب برای تصاحب وزارتخانه‌های مشخص را "بی‌معنا" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در پیامی به رؤسای جمهور و پارلمان و همچنین نمایندگان پارلمان عراق نوشت: ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ استعفا کردم و اکنون به پایان آوریل ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم؛ در حالی که هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیق علاوی و عدنان الزرفی مکلف به تشکیل دولت شدند اما هیچکدام موفق نبودند و اکنون مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل دولت شده است و باید دولتش را پیش از نهم مه تشکیل دهد.

وی افزود: ما صرف نظر از دوری و یا نزدیکی روابط‌مان با افراد مامور شده به تشکیل دولت، تمامی تلاش‌مان را برای حمایت از آنها انجام داده و می‌دهیم، چراکه می‌دانیم باقی ماندن وضعیت کنونی خطرناک‌تر است. دولت موقت و باقی ماندن نخست‌وزیر مستعفی با اختیارات محدود در شرایط پیچیده کنونی، بدترین انتخاب است و به همین منظور در این پیام خطاب به همه می‌گوییم که این آخرین فرصت برای جلوگیری از کشیده شدن کشور به بن بست است.

عبدالمهدی در ادامه تصریح کرد: درخواست برخی طرف‌ها برای تصاحب وزارتخانه‌های مشخص هیچ معنایی ندارد. نظرات و دیدگاه‌های اشتباهی وجود دارد که اگر تصحیح نشود و در صورتی که بر سر اصول رفتاری مشترکی توافق حاصل نشود، همچنان در گردآبی مستمر باقی خواهیم ماند.

این مقام عراقی تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور حذف کامل احزاب و رویکردهای مختلف از صحنه امکان پذیر نیست و باید به شخص مامور به تشکیل دولت اجازه داده شود تا خود سخن آخر را درباره انتخاب وزرا بزند. اگر تلاش سوم نیز برای تشکیل کابینه موفق نباشد، آیا کسی انتظار دارد تلاش چهارم و یا پنجم موفق شود؟

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت عراق عادل عبدالمهدی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • گام عملی برای جهش تولید
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند