Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:51:09 GMT

بر کفن و دفن بهداشتی و شرعی متوفیان کرونایی نظارت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۵۴۰

بر کفن و دفن بهداشتی و شرعی متوفیان کرونایی نظارت می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: خاکسپاری متوفیان کرونایی در کرمانشاه طبق موازین بهداشتی و شرعی انجام می‌گیرد.

شهرام کرمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا برای همه دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نظارت کاملی بر روند اجرایی شدن مصوبات این ستاد دارد و با افراد و دستگاه‌هایی که در این زمینه قصوری داشته باشند، برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرا، کرمی تصریح کرد: سلامت شهروندان موضوعی نیست که مورد مسامحه قرار گیرد، بنابراین در این زمینه اغماضی نخواهیم داشت و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی و قاطع انجام می‌گیرد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این مصوبات به نفع همه مردم استان خواهد بود و به قطع زنجیره انتقال این بیماری و سلامت شهروندان منجر می‌شود.

وی در ادامه به برخی شایعه پراکنی‌ها از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون اشاره کرد و گفت: یکی از شایعاتی که در دو ماه اخیر مطرح شده، درخصوص چگونگی نحوه کفن و دفن متوفیان مبتلا به این بیماری است که توسط افراد مغرض و با هدف تشویش اذهان عمومی و ناامید کردن مردم اقدام به انتشار این شایعات و نشر اکاذیب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می‌کردند.

کرمی با تاکید براینکه برخورد با انتشاردهندگان این شایعات در دستورکار دستگاه قضایی است، عنوان کرد: طبق بخشنامه دادستان کل کشور، دادسراها به انجام نظارت‌های ویژه بر رعایت مسائل شرعی در تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان در استان‌ها می‌پردازند.

وی بابیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری کفن و دفن متوفیان براساس رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نظارت کارشناسان حوزه های مربوطه انجام می‌گیرد، متذکرشد: سازمان آرامستان‌های کرمانشاه نیز به راه اندازی و تجهیز مکان مناسب جهت تغسیل و تکفین اموات موارد خاص اقدام کرده است.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: درحال حاضر تغسیل و تکفین کلیه اموات ارجاعی به سازمان آرمستان‌های استان طبق موازین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌های دستگاه‌های قضائی و اجرایی و کادر درمانی جز با همکاری و همراهی مردم به نتیجه نمی‌رسد، اعلام کرد: از مردم انتظار می رود توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و با پرهیز از ترددهای غیرضروری، برای ریشه‌کن کردن این بیماری در کنار عوامل تأمین کننده سلامت باشند.

کرمی در پایان با تقدیر از همت بی وقفه و تلاش‌های خستگی ناپذیر جامعه پزشکی استان، برای همه بیماران کرونایی آرزوی صحت و سلامتی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: متوفیان کرونا کفن و دفن دادستان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟

به گزارش خبرآیلاین، هر روز صبح چه کارهایی می‌کنید؟ برای سرحال شدن می‌دوید و بعد دوش آب سرد می‌گیرید؟ پیش از بیرون آمدن از رختخواب سه بار زنگ ساعت را خاموش می‌کنید؟ هر کس روز خود را به نحوی شروع می‌کند اما ویدیویی در تیک تاک که می‌گوید همه باید بخشی از مناسک صبحگاهی را شکلی مشخص انجام دهیم، بارها دیده شده است.

آنا پترسون از اسکس، درمانگر دندان است. (از کارکنان بخش بهداشت و درمان که برخی کارهای ساده‌تر دندانپزشکی را انجام می‌دهد) پترسون در ویدیویی که در صفحه کاری‌ خود در تیک‌تاک منتشر کرده است می‌گوید که هرگز نباید دندان‌ها را بعد از صبحانه مسواک زد، بلکه همیشه پیش از آن باید این کار را انجام داد.

به گزارش همشهری آنلاین، او در توضیح این مسئله به دنبال‌کننده‌های (فالوئر) خود می‌گوید: «برای این توصیه‌ام دو دلیل دارم: وقتی صبحانه می‌خوریم، دهانمان اسیدی می‌شود. اگر دندان‌ها را پس از صبحانه مسواک بزنیم، در واقع دندان‌ها را بیشتر به این اسید آغشته می‌کنیم و این باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شود. ضمنا مسواک زدن پیش از صبحانه از دندان‌ها در برابر غذایی که می‌خواهیم بخوریم محافظت می‌کند.»

رهنمودهای او توصیه شرکت خمیر دندان «کولگیت» را که اعلام کرده بود مسواک زدن پس از خوردن غذا «گاهی» بر مینای دندان اثر منفی دارد، تایید می‌کند.

شاید این خبر آن دسته از افرادی را که گمان می‌کردند مسواک زدن پس از صبحانه بهتر است زیرا دندان‌ها را از شر بقایای غذایی که خورده بودیم خلاص می‌کند، غافلگیر کرده باشد.

در بخش نظرات این ویدیو یکی از دنبال‌کنندگان نوشته‌ است: «همه دندان‌پزشکان با این حرف موافق نیستند. بعضی از آنان می‌گویند اگر مسواک زدن ۳۰ دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن باشد، ایرادی ندارد.»

گروه بهداشتی بوپا نیز اعلام کرده است که اگر می‌خواهید پس از غذا خوردن مسواک بزنید، بهتر است دست‌کم یک ساعت صبر کنید تا بزاق فرصت داشته باشد اسیدهایی را که غذا در دهان ایجاد کرده است، خنثی کند.

در تارنمای سازمان ملی خدمات بهداشتی در مورد مسواک زدن پیش یا پس از صبحانه رهنمود خاصی داده نشده است. در این تارنما توصیه شده است برای حفظ بهداشت دهان و دندان همواره دو بار در روز، هر بار حدود دو دقیقه، دندان‌ها را با خمیردندان فلورایددار مسواک بزنیم.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900363

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی