Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ بازوند صنعت ساخت مسکن را در جهش تولید و اشتغالزایی در کرمانشاه موثر دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز , جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه برگزار شد. مشروح خبرها به شرح ذیل است:

 

ساخت مسکن بر جهش تولید و اشتغال کرمانشاه موثر است

هوشنگ بازوند عصر امروز سه شنبه در شورای مسکن استان کرمانشاه اظهار داشت: اگرچه ویروس کرونا بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی در کرمانشاه ایجاد کرده است، اما باید مردم به زندگی و روال عادی برگردند و جهت عبور از این مشکلات تلاش و کوشش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ دستگاه‌هایی که درگیر مسئله ساخت و ساز مسکن بودند تمام توان خود را برای احداث واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت دو سال کار تعمیرات بیش از ۶۷ هزار واحد و احداث ۳۲ هزار واحد انجام گرفت و می‌توان گفت به طور متوسط سالی ۴۰ هزار واحد احداث و تعمیر شده است.

بازوند بیان داشت: با توجه به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کار ساخت و ساز مناطق زلزله زده تمام شده است امسال راه و شهرسازی و همچنین بنیاد مسکن باید تمام توان خود را بر رونق بازار و تولید مسکن متمرکز کند.

وی ادامه داد: جهش تولید یک راهبرد اساسی برای تمام مردم کشور است و باید در قبال این شعار همگی خود را مسئول بدانند.

استاندار کرمانشاه بر جهش تولید در بخش مسکن تاکید کرد و افزود: امسال اگر بناست دنبال جهش تولید در بخش مسکن باشیم باید به صورت هفتگی کارها را رصد کنیم.

وی اظهار داشت: اگر در بحث زلزله توانستیم به توفیقاتی دست پیدا کنیم به خاطر این بود که چهارشنبه هر هفته جلسه ستاد بازسازی برگزار می‌شد و گزارش را به صورت برنامه زنده تلویزیونی به سمع و نظر مردم می‌رساندیم.

بازوند صنعت ساخت مسکن را در جهش تولید و اشتغالزایی در کرمانشاه مؤثر دانست و بیان داشت: برنامه‌های راه و شهرسازی جهت ساخت و سازها باید شفاف‌سازی شود و آن دسته از پروژه‌ها را که قابلیت افتتاح در شهریور و بهمن ماه را دارد مشخص کنند و در مجموع باید بدانند تا آخر سال ۹۹ چند واحد در بخش مسکن می‌توانند افتتاح کنند.

وی تاکید کرد: باید بر نامه‌ای منسجم برای پیشرفت امورات داشته باشیم و بر روی واحدها کار کارشناسی صورت بگیرد و قبل از تشکیل جلسه بعدی ابهامات آن را برطرف کنند.

بازوند خاطرنشان کرد: این پذیرفته نیست که پس از گذشت ۶ تا ۷ سال هنوز تعدادی از مسکن مهر بلاتکلیف را در سطح استان مشاهده کنیم.

وی گفت: مردم خواهان تعیین وضعیت این واحدها هستند لذا باید مسکن‌مهر های نیمه تمام در استان هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: همچنین بنیاد مسکن باید مشخص کند که واحدهای باقی مانده از زلزله سال ۹۶ چه تاریخی به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: اگر بخواهیم در بحث مسکن رونق و جهش داشته باشیم همزمان با راه و شهرسازی باید تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار بیایند تا بتوانیم بر اساس تجربیاتی که در استان داریم سال ۹۹ رونق جدی در مسکن به وجود آوریم.

 

کرونا ۲۵ هزار کارگر کرمانشاهی را بیکار کرد

سعود شریفی عصر امروز سه شنبه در شورای مسکن استان کرمانشاه، پروژه اقدام ملی را یک پروژه کلان کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس این کار تنها از عهده راه و شهرسازی بر نخواهد آمد و کمک تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بر سر راه این اقدام ملی وجود داشت تهیه زمین بود که با رایزنی‌های لازم و پیگیری استاندار توانستیم ۳۴۰ هکتار به شهر الحاق کنیم.

وی درباره اینکه با شرایط فعلی پس از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۵ هزار کارگر ساختمانی شغل خود را از دست داده اند، گفت: اگر دستگاه‌های متولی برای این پروژه کمک نکنند این تعداد صاحب کار نخواهند شد.

شریفی در ادامه گزارشی از طرح اقدام ملی ارائه داد و بیان داشت: تعداد واحدهای قابل ساخت در اراضی دولتی راه و شهرسازی در بنیاد مسکن ۱۰۳۸۶ واحد است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد واحد قابل ساخت توسط تعاونی‌ها، بنیاد شهید، واحدهای نیمه تمام و … در اراضی غیر دولتی ۴۲۶۶ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در مجموع تعداد واحدهای قابل ساخت در طرح اقدام ملی ۱۴ هزار و ۶۵۲ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات سر راه این طرح می‌توان تا ۲ سال آینده بیشتر آنها را به بهره برداری رساند

وی در خصوص مسکن مهر استان کرمانشاه نیز گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۴۶۰۲۸ واحد با پیشرفت ۹۵ درصد داریم.

شریفی بیان داشت: از این تعداد تا کنون ۳۹۰۹۳ واحد افتتاح و به بهره برداری رسیده اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۹۱۶۴ واحد باقیمانده تعداد ۳۶۲۵ واحد پروژه‌های فاقد متقاضی و پروژه‌های با پیشرفت زیر ۳۰ درصد هستند.

شریفی اظهار داشت: از تعداد باقی مانده ۲۶۰۷ واحد در قالب تفاهم‌نامه و اجاره ۹۹ ساله و همچنین ۲۰۰۴ واحد در قالب خودمالکی در سال ۹۹ به مرحله بهره برداری و افتتاح خواهم رسید

وی با بیان اینکه اگر مشکلات مسکن مهر به صورت تخصصی دیده نشود، این پروژه به اتمام نخواهد رسید، تصریح کرد: از سال ۹۶ تا کنون توانستیم ۵ هزار و ۴۹۱ واحد مسکن مهر را که مشکل داشتند، تعیین تکلیف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه راه و شهرسازی جهش تولید اقدام ملی ساخت مسکن مسکن مهر ۲۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی گفت: ظرفیت ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن‌ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است