Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت توجه به اعزام نیروهای جدید به عراق و عربستان برای مراسم اربعین و حج در عین حال گفت: باید هزینه ارائه خدمات، تشکیلات و ساختار مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، مدیریت شده و برای دستگاه های نظارتی و سازمان حج و زیارت مشخص باشد تا هیچ سوء تفاهمی پیش نیاید.

به گزارش ایسنا،  دکتر محمودرضا پیروی در مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به تجربه و سابقه دکتر سید علی مرعشی در همکاری با هلال احمر در مرکز پزشکی حج و زیارت، افزود: دکتر مرعشی در حوزه پزشکی نیز حق پیشکسوتی و استادی دارند و خوشحالم که توفیق همکاری با ایشان را بار دیگر در جمعیت هلال احمر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دکتر الوانی رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت نیز ابراز امیدواری کرد که در هر سنگر دیگری که فعالیت دارند، موفق بوده و منشاء خیر باشند.

 پیروی در ادامه افزود: درباره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و وظایف این مرکز، ممکن است تعاریف مختلفی در اذهان وجود داشته باشد. سازمان حج و زیارت، متولی اصلی حج است و بخشی از کار که امداد و خدمات پزشکی و درمانی زائران است، برعهده هلال احمر است. بنابراین همکاری و ارتباط دوسویه و تنگاتنگ هلال احمر با سازمان حج و زیارت بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: باید هزینه ارائه خدمات، تشکیلات و ساختار مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، مدیریت شده و برای دستگاه های نظارتی و سازمان حج و زیارت مشخص باشد تا هیچ سوء تفاهمی پیش نیاید. در این میان صرفه و صلاح جمعیت هلال احمر نیز بسیار مهم است و امکانات و تجهیزاتی که جمعیت در حج و اربعین به کار می گیرد باید موجب افزایش اعتبار و آبروی هلال احمر شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اعزام نیروهای جدید به عراق و عربستان برای مراسم اربعین و حج افزود: باید سعی کنیم هرسال یک سوم از افراد تیم های پزشکی، امدادی و درمانی اعزامی، جدید باشند و این تیم ها آموزش ها و تجربه های لازم را کسب کرده و بعد از سه سال از گردونه خارج شده و تیم های جدید جایگزین این افراد شوند. در انتخاب نیروهای امدادی و خدماتی نیز می توانیم براساس توان و ظرفیت هلال احمر از نیروهای داخلی استفاده کنیم.

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است

دکتر سیدعلی مرعشی؛ سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز در این مراسم، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همفکری مدیران و کارکنان مرکز پزشکی حج و زیارت، هماهنگی میان این مرکز و سازمان حج و زیارت روز به‌روز افزایش یافته و اعتبار هلال احمر در ارائه خدمات به زائران، بیش از پیش افزوده شود.

وی گفت: این مرکز در سال های گذشته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، مورد بررسی دقیق قرار گرفته و هیچ مشکلی تاکنون نداشته است. نباید بگذاریم برخی فضاسازی ها به زائران و خدمت گیرندگان از هلال احمر در حج و اربعین آسیب بزند.

دکتر مرعشی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مناسب به زائران گفت: سازمان حج و زیارت از ما خدمت شایسته می خواهد و ما بدون در نظر گرفتن تجربه نیروها، ممکن است نتوانیم به شکل شایسته خدمات ارائه دهیم.

سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به مدیریت بحران این جمعیت در حادثه منا براساس تجربه نیروهای اعزامی نیز اشاره کرد و گفت: در دیدار عوامل حج و زیارت با رهبر معظم انقلاب، ایشان از تشکیل کمیته بحران در هلال احمر برای مدیریت حادثه منا تعریف و تمجید کردند که این تمجید برای جمعیت هلال احمر یک اعتبار و افتخار بزرگ به حساب می آید.

دکتر الوانی؛ رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت هم در این جلسه با بیان اینکه به دلیل فشار کار، بعد از حج تمام کسانی که درگیر خدمت هستند با مشکلات جسمی و روانی مواجه می شوند، افزود: باید کسانی برای خدمت در حج انتخاب شوند که توانایی بالایی برای خدمت داشته باشند چرا که این خدمت، کار پرمشقت، شبانه روزی و سختی است. علاوه بر این در اعزام نیروها، داشتن تجربه لازم برای خدمت، بسیار مهم و کمک کننده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛وی افزود: طرح ساماندهی عملیات اربعین مورد بررسی قرار گرفته، جمع بندی شده و آماده استفاده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر هلال احمر ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:ظهر دیروز گزارشی مبنی بر واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۵۵ محور آزاد راه قزوین - زنجان، لاین شمالی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه نرجه جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و اقدامات پیش بیمارستانی، یک مصدوم توسط نجاتگران و ۲ مصدوم توسط نیرو‌های اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم