Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلالی گفت: می‌توان گفت توجه مردم به تولید ملی تقریبا کامل شده است؛ امروز با توجه به افزایش قیمت دلار، کاهش واردات و مقرون به صرفه نبودن کالاهای خارجی گرایش مردم به تولید ملی بیش از 90 درصد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبیین شعار سال به عنوان «جهش تولید» گفت: اقدامات در سال گذشته در جهت رونق تولید شروع خوبی داشته اما کامل نشده است و امیدواریم که در کنار تبیین شعار امسال به رونق تولید نیز توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در موضوع تولید باید ذائقه مردم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: می توان گفت توجه مردم به تولید ملی تقریبا کامل شده است؛ امروز با توجه به افزایش قیمت دلار، کاهش واردات و مقرون به صرفه نبودن کالاهای خارجی گرایش مردم به تولید ملی بیش از 90 درصد شده است.

وی با بیان اینکه می توان به جرأت گفت که ذائقه ایرانی با کالای ملی متناسب شده است، عنوان کرد: در راستای جهش تولید لازم است که در تولید تنوع داشته باشیم و چنانچه کالا منحصر باشد باز هم مصرف دارد؛ اما مردم ذائقه های متعدد دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی تأکید کرد: در تولید کالای داخلی باید به کیفیت توجه شود و باید در صدد ارتقاء این مهم در تولید باشیم همچنین استحکام کالای ایرانی بسیار مهم است؛ زیرا آنچه که ایرانی ها نسبت به کالای خارجی می گویند این است که اقلام خارجی کارآمدی، استحکام و ماندگاری بالایی دارند.

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: متأسفانه مسئله ای که جزو موانع تولید و جهش محسوب می شود، قوانین است؛ در کشور قوانین دست و پا گیر زیادی وجود دارد که باید تنقیح و همسان سازی برای آنها صورت گیرد.

وی افزود: به منظور احداث کارخانه تولیدی، ادارات مختلف حریم های متفاوتی را تعیین کرده اند؛ بنابراین باید همسان سازی و موانع قوانین تولید و جهش اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه مسئله مهم دیگر در تولید، قوانین بانکی است، اظهار کرد: بانک می تواند کمک کننده و هدایت کننده در راستای رونق و جهش تولید باشد؛ اما متأسفانه بانک امروز به عنوان مانع رونق و جهش تولید محسوب می شود که این مسئله باید حل شود.

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانچه بنا است که بانک سرمایه و کمک دهنده باشد؛ نباید سرمایه را اهرم فشار به منظور شکست تولیدات قرار دهد و باید این مسئله شفاف شود.

وی گفت: مسئله دیگری که در راستای رونق و جهش تولید باید مد نظر قرار گیرد این است که برای اخذ مجوز کارخانه تولیدی باید استعلامات متعددی دریافت شود که این مسئله مانع ایجاد می کند؛ در حالی که دولت و مجلس باید موتور محرک سرمایه گذار و تولید کننده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه چنانچه ما بستر رونق و جهش تولید را فراهم نکنیم چه توقعی می توانیم داشته باشیم که تولید ما جهش داشته باشد، بیان کرد: تنوع و کیفیت کالا مربوط به تولید کننده است؛ اما زمینه لازم برای جهش تولید را ما باید آماده، سرمایه گذاری و حمایت کنیم.

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید حمایت کامل و صفر تا صد داشته باشیم به این معنی که در عرضه و فروش کالاهای داخلی کمک کنیم تا نیاز کشور تأمین شود و از سوی دیگر باید به صادرات نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین مردم به تولید ملی رونق و جهش تولید داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند