Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:28:32 GMT

بانوان همدانی پشت خط ۱۲۳ در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۹۳۸۲

بانوان همدانی پشت خط ۱۲۳ در روزهای کرونایی

ایسنا/همدان مسئول اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: بانوان بیشترین تماس را با اورژانس اجتماعی بهزیستی(۱۲۳) در حوزه حمایت طلبی داشتند.

ناصر شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت های این مجموعه در روزهای سخت کرونایی، اظهار کرد: با شیوع کروناویروس و براساس بیانیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه های خانگی و احتمال افزایش خشونت های خانگی، خط های پاسخگویی اورژانس اجتماعی افزایش یافت تا در صورت نیاز خدمات تخصصی انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گندزدایی و ضدعفونی مناطق اسکان غیررسمی با پیگیری پایگاه و از طریق دستگاه های مرتبط و توزیع بروشورهای آگاه سازی در راستای آموزش افراد در زمینه خودمراقبتی در برابر کروناویروس از دیگر اقدامات این مجموعه بود.

شایگان با اشاره به گروه حساس کودکان کار، تأکید کرد: کودکان کار از جمله گروه های حساس تحت پوشش بهزیستی هستند که به شدت در معرض ابتلا به کروناویروس هستند از این رو ۴۵۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی کننده قبل از عید نوروز در اختیار این افراد قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نیز تعداد ۱۷۰ بسته بهداشتی ویژه کودکان کار در یک مرحله توزیع شده و باتوجه به میزان حضور کودکان در خیابان مراحل بعدی اجرایی می شود تا نگرانی ما از ابتلای این کودکان به کرونا برداشته شود.

شایگان با بیان اینکه مشاوران اورژانس اجتماعی در سه شیفت دونفره در ایام اسفند و فروردین فعال بودند، اعلام کرد: تعداد خطوط ۱۲۳ در این دوران از سه خط در شیفت صبح به پنج خط و در شیفت عصر از دو خط به چهار خط افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آمار تماس با اورژانس اجتماعی در فروردین ماه امسال ۷۰۰ مورد مرتبط با وظایف خط ۱۲۳ بوده که از این میزان ۱۰ درصد در ارتباط با خشونت های خانوادگی مانند کودک آزاری و همسرآزاری بوده است و بانوان بیشترین تماس را با اورژانس اجتماعی بهزیستی(۱۲۳) در حوزه حمایت طلبی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همسرآزاري اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کودکان کار و خیابانی اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه