Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: جمعیت شهروندانی که در حوزه زیرپوشش این دانشگاه در زمره گروه‌های پرخطر و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قرار دارند ۶۴۰ هزار نفر برآورد شده است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: تاکنون وضعیت سلامتی حدود نیمی از گروه‌های پرخطر ساکن خراسان رضوی در محدوده جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در این استان، قالب مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا بررسی و مشخص شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: گروه‌های پرخطر شامل مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، دیابت، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و عروقی و مبتلایان به سرطان و سالمندان هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، خراسان رضوی گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا با تمامی خانواده‌های ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شد و افراد با علائم مشکوک تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.

بحرینی افزود: در مرحله نخست غربالگری ویروس کرونا تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت پنج میلیونی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست غربالگری کرونا به جز مشهد در بیشتر شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۱۰۰ درصد جمعیت غربالگری شده‌اند.

هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان شامل گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه دوم اردیبهشت ۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کد خبر 503871 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه