Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در تشریح این خبر گفت: برق‌رسانی به روستا‌ها می‌تواند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم، سهم مهمی در رشد بخش کشاورزی ایفا کند.

او در ادامه افزود: امسال برق‌رسانی به هشت روستای زیر پنج خانوار جمعیت در این استان در دستور کار است که برای برق‌رسانی به این روستا‌ها اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از محل دریافت عوارض برق تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه از بهره‌مند شدن۳۷ خانواراز نعمت برق در این ۸ روستا اظهار داشت:با توجه به اینکه برق‌رسانی به این تعداد روستا با احداث شبکه فشار ضعیف یا متوسط صورت می‌گیرد سه روستای حسین‌آباد، خشکه‌دول و پشت‌تنگ در شهرستان کامیاران و پنج کوخ سعید مولود، گرده‌شین، امام‌شوقته، برده بوک و قلینگ پشت بخش آرمرده در بانه برق‌دار می‌شوند.

لهونیان در ادامه با اشاره به تامین برق هشت خانوار کوخ گرده شین در بانه گفت: هدف از برق‌رسانی به این کوخ‌ها، توسعه این مناطق و کمک به بازگشت مردم به روستا‌ها و مهاجرت معکوس است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته به ۱۲ روستای مناطق مختلف استان برق‌رسانی صورت گرفت، گفت: تاکنون برقرسانی به تعداد ۱هزار و ۷۰۶ روستا در استان کردستان در نقاط مختلف و صعب‌العبور یا مناطق دور‌افتاده استان، از نعمت برق بهره‌مند شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پایان با بیان اینکه هم‌اکنون استفاده از انرژی خورشیدی برای برق‌رسانی به روستا‌ها نسبت به سایر روش‌ها از توجیه فنی و اقتصادی بالاتری برخوردار است، یادآور شد: در حال حاضر تعداد هشت روستای استان از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق رسانی روستاییان برق رسانی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه

عادل مردزاده معتمد روستای کوردان در این زمینه گفت: دیروز عصر این کودک بدون اطلاع خانواده ها برای بازی به اطراف رودخانه مهران رفته بودند.

دو کودک از نوه های یکی از اهالی روستا بودند.

وی افزود کودکان جان باخته دو پسر 5 ساله بودند که در آبهای گودالی و باتلاقی رودخانه غرق شدند.

به گفته این فرد اهالی روستا پس از ساعت ها جستجو جسد بی جان این دو کودک را در یکی از این گودال ها پیدا کردند.

رودخانه مهران از کنار روستای کوردان بخش مهران بندرلنگه می گذرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن