Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن ‌صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: این شرکت‌ها به واسطه شیوع کرونا و انسداد مرزها روزانه دست کم ۱۰ میلیارد ریال متضرر می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان یزدی افزود: بخشی از این خسارت‌ها شامل هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل شرکت‌ها، خسارت دموراژ یا اجاره کانتینر علاوه بر مدت ذکر شده در قرار داد، انبارداری، هزینه‌های تخلیه و بارگیری مجدد و پرداخت عوارض مختلف بابت این موارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توقف سرمایه در قالب محموله های تجاری نزد مشتریان و رانندگان و خسارت ناشی از عدم فعالیت کامیون‌ها موجب خواب سرمایه در این دو بخش شده و خسارت به بار آورده است.
رییس انجمن ‌صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: متاسفانه میزان خسارت ناشی از کرونا به شرکتهای حمل و نقل را نمی توان دقیق اعلام کرد چرا که روز به روز به میزان انبارداری و دموراژ کالاها اضافه می شود و از طرف دیگر راهداری و گمرک نیز تعداد کانتینرهای خوابیده در مرزها را اعلام نمی کنند.  
زمانیان یزدی افزود: علاوه بر موارد یاد شده، به خاطر کرونا امکان بازاریابی توسط مدیران شرکتهای حمل و نقل مقدور نیست ولی هزینه های مالیاتی طی این مدت همچنان بر فعالیت این شرکتها اثر گذار است.
۲۵۰ شرکت حمل و نقل ترانزیتی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از سه پایانه مرزی با کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون با کشور افغانستان به فعالیت در امر ترانزیت مشغولند.
بعد از تهران، خراسان رضوی دارای بیشترین شرکت حمل و نقل بین‌المللی در کشور است که این مجموعه ها توانسته اند با تعامل مناسب با بازرگانان پنج کشور آسیای‌ مرکزی و افغانستان جهت حمل بار این کشورها بازاریابی مناسبی انجام دهند.
شرکت‌های حمل و نقل خراسان رضوی افزون بر ۱۵ هزار خودرو را زیر پوشش خود دارند و علاوه بر آن چهار هزار خودروی خارجی نیز در این قالب با شرکتهای خراسان رضوی در حوزه ترانزیت همکاری و فعالیت می کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خسارت کرونا شرکتهای حمل و نقل حمل و نقل خراسان رضوی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه

به گزارش قدس خراسان، محمدعلی زهره‌ای یکشنبه شب در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌ رضوی که به میزبانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه‌ به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به کارکنان این وزارتخانه‌ باید تمامی تلاش خود را معطوف به توجه به رفاه، معیشت و مسکن آنان کنیم.

قائم‌ مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و همدلی میان زیر مجموعه‌های این وزارتخانه افزود: آنچه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی می‌شود، همدلی و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است چراکه در این صورت نقاط قوت رشد یافته و نقاط ضعف رفع خواهد شد.

وی اهمیت توجه‌ به آموزش کارکنان وزارت راه و شهرسازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه آموزش و افزایش ‌دانایی و سطح علمی کارکنان باید دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان، روسای ادارات و سایر کارکنان در دستور کار دائمی سازمانها قرار گیرد چراکه دائماً نیازمند بروز رسانی سطح علمی کارکنان و کارشناسان هستیم.

زهره‌ای همچنین به جذب جوانان و نخبگان‌ در سطح این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: از سوی دیگر باید چرخش مدیران و پرورش مدیران آینده مدنظر تمامی مدیران کل و روسای سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های‌ وزارت راه و شهرسازی قرار داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی نیز در این نشست به جایگاه این استان و مشهدالرضا(ع) در سطح کشور اشاره کرد و گفت: خراسان‌رضوی‌ به‌ واقع به‌ دلیل وجود مضجع شریف رضوی شرایط خاص و متفاوتی دارد به‌گونه‌ای که سالانه شاهد سفر میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این استان هستیم.

وحید داعی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در همه زمان، تلاش خود را معطوف به تسهیل شرایط ورود زائران داخلی و خارجی کند، در همه دورانی که خراسان رضوی مسافر زیادی داشته، با وجود تمامی کمبودها و کاستی‌های اعتباری، همه تلاش زیرمجموعه‌های وزارت راه در استان خراسان‌رضوی، ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) با بالاترین کیفیت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی همچنین به برگزاری منظم شورای هماهنگی راه و شهرسازی این استان‌ اشاره کرد و گفت: امسال طراحی ویژه‌ای کردیم که مسئولان ارشد استان در شورای هماهنگی راه و شهرسازی حضور یافته و مدیران کل زیرمجموعه این وزارت‌خانه درخواستهای خود را در این شورا مطرح و پیگیری کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی‌ نیز در این نشست به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های مسکوت‌ مانده از دهه‌ ۷۰، فرودگاه گناباد بود که سال گذشته با هزینه‌ ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر پروازهای آن نیز برقرار است.

محمود امانی‌بنی به افتتاح‌ چهار پروژه بزرگ فرودگاهی در سال گذشته در فرودگاه مشهد اشاره و خاطرنشان‌ کرد: پروژه‌های توسعه ترمینال داخلی با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال، توسعه اپرون با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال، سه پل‌ ارتباطی انتقال مسافران با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال و سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به‌ بهره‌برداری رسید.

وی گفت: فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد دارای بیشترین نشست و برخاست پروازهای داخلی و پس از فرودگاه‌ امام (ره)، دارای بیشترین نشست و برخاست در زمینه پروازهای خارجی است، در پی افتتاح پروژه‌های عظیم عمرانی و توسعه‌ای در فرودگاه مشهد، در حال حاضر قابلیت پذیرش تا ۱۴ میلیون مسافر را دارد.

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه