Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه آموزش در دیدار با منتخبین مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی به این نکته اشاره کرد که ۱۱۰۰ کلاس درسی تا ۱۵ فروردین‌ماه در صداوسیما برگزار شده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل و کیوان مرادیان رئیس اسبق صندوق رفاه دانشجویی و منتخب مردم قائم شهر در مجلس یازدهم عصر روز گذشته (سه شنبه دوم اردیبهشت) با مسعوداحمدی‌افزادی مدیر شبکه آموزش سیما دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی فیروزجایی در این دیدار با اشاره به اهمیت مدرسه تلویزیونی ایران گفت: رسانه ملی و شبکه آموزش سیما در جلوگیری از قطع زنجیره ارتباط دانش آموزان با مدارس به‌عنوان کانون علم و فرهنگ اقدام خوب و مطلوبی کرده‌اند. همکاری نزدیک و تنگاتنگ وزارت آموزش و پرورش با رسانه ملی را در پویایی و پیشرفت حوزه علم و دانش مهم و مؤثر می‌دانیم و بر همین اساس خواستار بهره‌گیری بیشتر از فناوری روز در کارآمدسازی دستگاه تعلیم و تربیتیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم افزود: ابتکار چشمگیر رسانه ملی و تلاش شبکه آموزش سیما در ایام شیوع کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس برای ایجاد مدرسه تلویزیونی ایران قابل تقدیر است و ما ضمن قدردانی از این شبکه و عوامل تولید و پخش دروس مقاطع مختلف تحصیلی، آمادگی خود را برای هر کمکی اعلام می‌کنیم.

کریمی فیروزجایی با تأکید بر آموزش همگانی در مدرسه تلویزیونی ایران گفت: خوشبختانه راهبرد جدید آموزش رسانه‌ای صداوسیما از طریق مدرسه تلویزیونی ایران فرصت برابر آموزشی برای همه اقشار جامعه را فراهم کرده، بطوریکه امروز در دور افتاده‌ترین روستای کشور آموزش همگانی توسط شبکه آموزش سیما فراهم شده و این نوید روزهای خوبی در حوزه آموزش رسمی و تربیت اسلامی می‌دهد.

* مدرسه تلویزیونی ایران و رفع نگرانی خانواده‌ها

همچنین در ادامه این دیدار مرادیان منتخب مردم قائمشهر در مجلس یازدهم با اشاره به نقش رسانه ملی در آموزش‌های تلویزیونی، گفت: اقدام جهادی رسانه ملی و به خصوص شبکه آموزش سیما، در تشکیل مدرسه تلویزیونی ایران اقدامی بسیار مطلوب و مورد تأکید فرصت برابر آموزشی که یکی از سیاست‌های این شبکه بود، است. طرح مدرسه تلویزیونی ایران فرصتی را ایجاد و خانواده‌ها را از نگرانی تحصیلی و جا ماندن فرزندانشان از تحصیل در دوران کرونایی برطرف کرد.

منتخب مردم قائمشهر در مجلس یازدهم تاکید کرد: امیدواریم این طرح در آینده ادامه‌دار باشد تا فرصت برابر را در همه نقاط کشور به خصوص نقاط محروم کشور ایجاد کند.

*برگزاری 1100 کلاس درسی تا 15 فروردین ماه

در ادامه این دیدار مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما با تقدیر از پیگیری دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان در شناسایی و رفع دغدغه‎های حوزه آموزش و پیشرفت علمی کشور از چگونگی فعالیت شبکه متبوع در انتقال یافته‌های آموزشی به دانش آموزان و رفع مشکلات ارتباطی آن گزارشی ارائه کرد.

وی با اشاره به برگزاری 1100 کلاس درسی تا 15 فروردین ماه ، گفت: شبکه آموزش از روز شنبه 17 اسفندماه با 24 کلاس درس کار خود را ادامه داد و شبکه چهار با 10 تا 12 کلاس روزانه به این مجموعه پیوست، همچنین شبکه قرآن نیز آموزش برخی از دروس مربوط به قرآن و هدیه‌های آسمانی را در این طرح متولی شد.

مدیر شبکه آموزش سیما خاطرنشان کرد: این اتفاق تا پایان سال 98 با قدرت ادامه پیدا کرد و از اول فروردین 99 نیز بدون هیچ تعطیلی به صورت زنده و البته همراه با برنامه‌های تولیدی تا 15 فروردین کلاس‌ها را ادامه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: به عبارتی از 10 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 نزدیک به 1110 کلاس درسی در شبکه آموزش؛ چهار و قرآن برگزار شد و این مرحله اول عملیات اجرای مدرسه تلویزیونی ایران بود.

مناجات‌خوان‌ها و سخنرانان رمضانی تلویزیون چه کسانی‌اند؟به‌بهانه پخش دوباره "میوه ممنوعه" در تلویزیون/ چرا سریال‌سازان، داستان را فراموش کرده‌اند؟چرا "خروج" تبلیغ نشد؟/ شرایط تلویزیون برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی مجازی

احمدی‌افزادی تأکید کرد: یک بحث جدی در سطح کشور و بحث آموزش با نام عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر آموزشی مطرح است،زمانی که به کتاب درسی رجوع می‌کنید عدالت آموزشی در کشور مستقر می‌شود.

وی در خاتمه افزود: برخی از مدارس شهر تهران و دیگر شهرها امکان استفاده از منابع کمک آموزشی را دارند اما آیا در مناطق دورافتاده، در شهرها و روستاها و دیگر مناطق کشور آیا این امکانات فراهم است؟ به نظر ما آن چیزی که مهم است کتاب درسی است و مدرسه تلویزیونی بزرگترین دستاوردش برقراری عدالت آموزشی و فرصت های برابر آموزشی است که از طریق کتاب‌های کمک آموزشی و فضای مجازی قابل بیان نیست.

انتهای پیام/

 

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا رسانه ملی شبکه آموزش تلویزیون