Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@16:03:13 GMT

عربستان رکورددار اعدام زندانیان در جهان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۸۰۱

عربستان رکورددار اعدام زندانیان در جهان

سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود از وضعیت اسفناک حقوق بشر در عربستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  المسیره، سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود از وضعیت اسفناک حقوق بشر در عربستان خبر داد و گفت تعداد اعدام مخالفان حکومت در این کشور یک رکورد بی سابقه ثبت کرده است.

 

کلیر آلگار مدیر تحقیقات سازمان عفو بین الملل در این گزارش نوشته است که عربستان سعودی در سال 2019 بیش از 180 نفر از مخالفان خود را اعدام کرده است که این رقم در جهان بی سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از افرادی که اعدام شدند کارگران شیعه و اتباع خارجی هستند که در این کشور مجبور هستند عقاید خود را مخفی کنند. بخش عمده ای نیز شیعیان استان قطیف هستند که سال ها در زندان به سر می برند.

 

سازمان عفو بین الملل گفت: شیعیان عربستان از هیچ حقوق شهروندی نسبت به دیگر مردم این کشور برخوردار نیستند و در صورت کوچک ترین اعتراض با مجازات اعدام روبرو خواهند شد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیعیان عربستان عربستان داعش عربستان عربستان سعودی سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت های غزه می شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

کد خبر 6087951

دیگر خبرها

  • عملیات ضدصهیونیستی در شهر رمله
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند