Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@16:27:14 GMT

افزایش ۶۲ درصدی تولید زباله‌های عفونی در سمنان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۹۲۹

افزایش ۶۲ درصدی تولید زباله‌های عفونی در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: پس از شیوع کرونا میزان تولید زباله‌ها و پسماندهای عفونی در شهر سمنان ۶۲ درصد افزایش داشته است.

حمیدرضا پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی میزان ابتلا به ویروس کرونا در روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافته و این رویداد در میزان تولید پسماندهای عفونی و بیمارستانی نشان داده شده است، گفت: در حالت عادی ماهانه ۱۹ الی ۲۰  تُن زباله عفونی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان در سمنان جمع‌آوری می‌شد که این میزان از ابتدای شیوع کرونا به حداکثر میزان خود یعنی ۳۲  تُن و ۴۰۰ کیلوگرم  رسید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زباله و پسماند یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است، ادامه داد:  در بیمارستان درجزین و مهدیشهر یک دستگاه خودرو مجهز و مخصوصبه  حمل زباله‌های عفونی اختصاص داده شده که محموله‌ آن‌ها پس از اتوکلاو به مرکز امحاء پسماندهای عفونی منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی بر عهده‌ تولیدکننده است، گفت: در سمنان هم این امر توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام شده و تحویل شهرداری می‌شود.

پیوندی عنوان کرد: روزانه لباس‌های مخصوص گان و ماسک فیلتردار و دستکش ضد اسیدی بین کارگران شهرداری توزیع و روزانه ۵۰ لیتر محلول جهت ضدعفونی خودرو حمل پسماندهای عفونی و خودروهای جمع‌آوری زباله استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که پاکبانان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم پسماندهای بیماران کرونایی بستری شده در خانه را به طور کامل ضدعفونی و بسته‌بندی کنند و راس ساعت ۲۲ هر شب به خارج از منزل انتقال دهند.

کد خبر 420092

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری شهر مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری سمنان پسماند شهري زباله های شهری بیماری های عفونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پسماندهای عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام