Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@03:15:06 GMT

روحانی: تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۰۸۱

روحانی: تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافت

 

به گزارش تابناک، حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، ماه رحمت، برکت و مغفرت است، بهترین روزها و شب‌ها پیش روی ماست، بهترین لحظات به عنوان باز شدن درهای رحمت آسمان در روزهای آینده رو به روی ماست، خداوند فیض خود را بر ما نازل می‌کند و ما باید از این شرایط بهره گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه رمضان ماهی است که هم به ما سلامت عطا می کند و هم اعتماد و روحیه و مسیر احسان و یاری دیگران را تشویق می کند

وی افزود: همیشه ما نیازمند به رمضان بودیم و همیشه نیازمند هستیم. امسال نیاز ما بیش از سال‌های گذشته است. در این ماه‌های اخیر بشر فهمید در برابر قدرت لایزال الهی و تحولات طبیعت تا چه حد ناتوان است و همه غرورها و تبخترهایی که کنار و گوشه جهان مشاهده می‌کردیم و اظهار قدرت‌هایی که می شد دیدیم، یک موجود بسیار ریز پنهان نادیدنی از یک نقطه شروع می شود و همه جهان را طی می‌کند و تمام مردم جهان را گرفتار می‌کند. معلوم است قدرت بشر بسیار محدود و ناچیز است و همیشه باید اتکا ما به قدرت بی‌پایان الهی باشد.

روحانی یادآور شد: برای همه مسلمانان ماه رمضان همیشه توام با خاطره‌هایی از اجتماعات در محل عبادت و دعا و خواندن قرآن و اجتماع در مساجد بوده است اما امسال شرایط خاصی داریم همه مسلمانان تقریبا دارای این شرایط هستند عبادت‌ها دیگر جمعی نیست و فردی می‌شود ان‌شاءالله اخلاص و توجه مردم فقدان اجتماعات و معنویتی که در اجتماعات ملموس می‌شد را جبران می‌کند.

رییس جمهوری افزود: ماه رمضان فقط کنار گذاشتن آشامیدن‌ها و خوردنی‌ها نیست بلکه برای این است که زبان‌ها و چشم‌ها مهار شود کینه‌ها از دل‌ها رخت بربندد و لب از دروغ گفتن و افترا و تهمت بپرهیزد ان‌شاءالله این ماه رمضان یک ماه رمضان واقعی برای همه ما باشد و موجب تحول بزرگ در جامعه ما از لحاظ معنوی باشد.

روحانی ادامه داد: ما نیاز به معنویت و علم و دانش داریم معنویت و علم و دانش دستور خداوند است دین ما دین علم و تحقیق و مراجعه به خبره‌ها و متخصصین است و اساس دین ما بر این مبانی استوار است.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: دعا و معنویت و توجه باید بیش از سال‌های گذشته باشد و این دو دستی که خداوند بزرگ به ما عنایت کرده است باید یک دست ما به سوی آسمان و دریافت رحمت از خداوند و یک دست ما هم به سوی کار و تلاش و فعالیت هم در زمینه سلامت جامعه و هم در زمینه معیشت جامعه هر دو باشد.

داستان کرونا به‌ آزمونی برای کارآمدی کشورها تبدیل شده است

وی گفت: مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. همه کشورها در کنار هم در یک رقابت شدید برای سلطه و درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند، بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار است که نمره‌ها مشخص است بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: آنچه راجع به ایران ادعا کنیم این است که مهارت کادر درمان و تسلط آنها بر کار روز به روز بیشتر شده است. امروز پزشکان و پرستاران ما از اول فروردین یا از اول اسفند سلطه و تسلط و مهارتشان و آشنایی و توانمندی در زمینه مقابله و مبارزه با این ویروس بیشتر شده است که یک امتیاز بزرگ است که البته در کنار کار و تلاش خلوص، ‌ اخلاص، فداکاری، وطن دوستی و ایثار در راه خداوند و ماه‌های معنویت شعبان و رجب و رمضان همه دست به دست هم داده که امروز پزشکان و پرستاران و کل کادر درمانی موفق شوند.

وی با بیان اینکه مردم ما با هوشمندی بسیار در این زمینه همکاری کردند، گفت: آمار نشان می‌دهد که در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند.

روحانی اظهارداشت: این آمار نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس ۸۰ درصد، مسافرت با ریل و قطار ۹۶ درصد، مسافرت با هوپیما ۸۳ درصد، سفر دریایی ۹۸ درصد و تردد جاده‌ای ۶۳ کاهش پیدا کرد که این نشان از هوشیاری مردم است. مردم ما به کادر درمان، به درخواست دولت و همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران پاسخ مثبت دادند که این خیلی مهم بود.

وی افزود: در روزهای اول پرستاران و پزشکان و کادر درمان نگران بودند برای این که تجهیزات کافی در بیمارستان نبود. ماسک و لباس مورد نیاز آنها به اندازه کافی نبود. شاید در بعضی بیمارستان‌ها دستگاه تنفس مصنوعی به اندازه نیاز نبود. کیت‌های تشخیص و حتی مواد ضدعفونی و وسایل بهداشتی به اندازه کافی نبود.

رییس جمهوری اضافه کرد: یک جهاد عظیم و مستمری در کشور شروع شد. بخش دولتی و غیردولتی و خصوصی همه پای کار آمدند و امروز در زمینه مواد ضدعفونی کننده و شوینده و بهداشتی نه تنها توان ما نیاز داخلی را تامین کرد حتی قدرت صادرات هم داریم تا بخشی از آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا جهش تولید وام یک میلیونی وست تگزاس اینترمیدیت قیمت نفت حسن روحانی هیئت دولت ویروس کرونا کادر درمانی ویروس کرونا جهش تولید وام یک میلیونی وست تگزاس اینترمیدیت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، سازمان بین المللی انرژی (IEA) که سرعت تولید فناوری‌های پاک را ارزیابی می‌کند طی گزارشی اعلام کرد، در سال گذشته، شاهد افزایش ۷۰ درصدی سرمایه گذاری در فناوری‌های پاک مانند فتوولتائیک خورشیدی (PV)، باتری ها، نیروی باد، الکترولیز‌ها و پمپ‌های حرارتی بوده ایم که در این بین، چین سه چهارم سرمایه گذاری‌های جهانی را به خود اختصاص داده است.

چین بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولید ماژول‌های خورشیدی PV و تولید باتری را در اختیار دارد و بزرگترین صادرکننده باتری‌های برقی در جهان است که حدود ۷۰ درصد از کل صادرات را در سال ۲۰۲۳ تشکیل داده. 

این غول آسیایی در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از ظرفیت جهانی مواد فعال «کاتد» و بیش از ۹۷ درصد ظرفیت برای مواد فعال «آند» را در اختیار دارد. کاتد و آند اجزای اصلی باتری برای تولید باتری‌های لیتیوم یونی با کیفیت بالا هستند که در ساخت خودرو‌های الکتریکی یا سیستم‌های ذخیره انرژی به کار می‌روند.

در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا هر کدام پنج درصد از تولید باتری را تشکیل می‌دهند، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد ظرفیت انباشته شده توسط این سه منطقه از جمله چین تا سال ۲۰۳۰ بالای ۹۰ درصد باقی بماند.

کارگر ارزان و یارانه‌های دولتی، چین را در خط مقدم مسابقه فناوری پاک نگه می‌دارد.

سازمان بین المللی انرژی سطح کارخانه از بیش از ۷۵۰ تاسیسات را ارزیابی و اعلام کرد: تاسیسات تولید باتری، انرژی بادی و خورشیدی PV معمولا در آمریکا و اروپا ۷۰ تا ۱۳۰ درصد گران‌تر از چین است. هزینه‌های تولید ماژول PV خورشیدی در چین حدود ۳۵ تا ۶۵ درصد کمتر از اروپا یا آمریکاست. 

«اورسولا ون درلاین» «Ursula von der Leyen» رئیس کمیسیون اروپا، به رییس جمهور چین، «شی جین پینگ» «Xi Jinping» گفته است روابط اتحادیه اروپا و چین «به دلیل مازاد ظرفیت ناشی از کمک‌های دولتی، دسترسی نابرابر به بازار و وابستگی بیش از حد به چالش کشیده شده است»؛ موضوعاتی که قرار است توسط رهبران اتحادیه اروپا و شی طی یک گردهمایی رسمی در پاریس پایتخت فرانسه مورد بحث قرار دهند.

«فاتح بیرول» «Fatih Birol» مدیر اجرایی سازمان بین المللی انرژی، گفت: هنوز سرمایه گذاری بیشتری برای برخی فناوری‌ها مورد نیاز است و تولید انرژی پاک «می تواند به طور گسترده تری در سراسر جهان رسوخ کند». 

«دریس آکه» «Dries Acke» معاون مدیر عامل شرکت «سولار پاور یوروپ» مستقر در بروکسل، تمرکز تولید PV خورشیدی در یک منطقه خاص را «خطر قابل توجه» ذکر می‌کند و می‌گوید: عرضه بیش از حد کنونی پنل‌های خورشیدی «ثبات بازار» را تهدید می‌کند.

مقامات اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند با ارائه راه حل‌های قانونی و یارانه ای، ظرفیت‌های تولیدی خود را به گونه‌ای تقویت کنند که مانع از سلطه چین بر بازار جهانی فناوری‌های پاک شوند.

«کریستف گرودلر» «Christophe Grudler» نماینده فرانسوی پارلمان اروپا پیشنهاد کرده است سازوکار تعدیل مرز کربن به محصولات نهایی تعمیم داده و به طور کلی «رویکردی کمتر ساده لوحانه ای» برای تسلط اقتصادی چین اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • تسلط سرایا القدس بر پهپاد اسکای لارک اشغالگران در خان یونس+فیلم
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟