Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:22:29 GMT

خزانه گیری ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۵۶۷

خزانه گیری ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تاکنون ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان توسط شالی‌کاران خزانه گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت ۹۰ درصدی شالیزارهای استان گیلان اظهار کرد: شالی‌کاران گیلانی علیرغم سختی‌های موجود توانستند تاکنون ۲۱۳ هزار هکتار از شالیزارهای استان را برای کشت مهیا سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید برافزایش آب گذاری در کانال‌های کشاورزی گفت: امسال سال بارشی بسیار خوبی بوده است و شالی‌کاران یا استفاده از همین ظرفیت موفق شدند شالیزارهای خود را نشا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه خزانه گیری شالیزارها توسط شالی‌کاران انجام‌شده است، افزود: شالی‌کاران گیلانی ۴۵ درصد شالیزارهای استان و برابر بل ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای استان را خزانه گیری کردند.

درجانی با اشاره به توزیع ۳۵ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران گیلانی بیان کرد: یکی از الزامات کاشت برنج تهیه بهترین کود شیمیایی است به همین دلیل تاکنون ۳۵ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران توزیع‌شده و از این عزیزان درخواست دارم کودهای موردنظر خود را از مراکز دارای مجوز خریداری کنند.

وی با درخواست از شالی‌کاران در خصوص رعایت نکات بهداشتی گفت: شالی‌کاران در این روزهای سخت کرونایی در حال تولید برنج کشور هستند ولی باید برای جلوگیری از شیوع کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند‌.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان کشاورزی برنج کود شیمیایی شالیزارهای استان خزانه گیری شالی کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء شالی در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ نشاء شالی در استان گلستان از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اوایل تابستان ادامه دارد.

پارسال در حدود ۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت شالی رفته بود و بیش از ۴۳۵ هزار تُن شلتوک برنج برداشت شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • نشاء شالی در گلستان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید