Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:38:11 GMT

غضب از موانع قرب الهی است و قلب حکیم را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۶۴۴

غضب از موانع قرب الهی است و قلب حکیم را نابود می‌کند

حجت‌الاسلام تحریری با بیان اینکه از جمله موانع رسیدن انسان به قرب الهی غضب است؛ گفت: غضب قلب حکیم را نابود می‌‌کند. اگر انسان غضب خود را کنترل نکند غضب الهی را به دنبال دارد که غیرقابل تصور و تحمل است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر تحریری» شامگاه سه شنبه، ۲ اردیبهشت در جلسه اخلاق شرح کتاب شریف چهل حدیث امام خمینی(ره) که در قالب فضای مجازی برای طلاب برگزار شد، اظهار کرد: غضب از جمله حالاتی است که وقتی در انسان بروز و ظهور پیدا کند او را در حالت دفاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه غضب فواید و مضراتی برای انسان دارد، تصریح کرد:‌ اگر انسان برای حفظ جایگاه خود در برخورد با مشکلی به صورت نادرست و ناآگاهانه با دیگران دچار غضب شود، مذموم است.

 

وی با بیان اینکه انسان در روابط اجتماعی طالب کمالات و حفظ جایگاه خود است، ابراز کرد:‌ اگر این امور دچار خدشه شود به صورت طبیعی غضب در نفس انسان بروز و ظهور پیدا می‌کند اما انسان باید برای کنترل آن راهکار داشته باشد.

 

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه غضب عامل نابودی قلب حکیم است، گفت:‌ غضب سبب نابودی درک و افعال حکیمانه انسان می‌شود، اگر انسان غضب خود را کنترل نکند غضب الهی را به دنبال دارد که غیرقابل تصور و تحمل است.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه چیزی سخت‌تر از تحمل غضب الهی نیست، ابراز کرد: برای در امان ماندن از غضب الهی بیهوده غضب نکنید؛ غضب در آخرت به شکل جهنمی در وجود انسان بروز و ظهور دارد.

 

وی افزود:‌ از هر طریقی از اعضا و جوارح وجودی خود همچون نگاه، زبان، دست و پا و ... غضب کنید از همان طریق خداوند بر شما غضب خواهد کرد.

 

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه غضب دو نوع باطنی و ظاهری دارد، ابراز کرد: هر گاه غضب بر دیگران در قلب انسان رخ دهد جهنم در باطن او رخ داده است اما اگر همین شخص دست به عملی غضب‌ناک بزند غضب او ظاهری است که سبب گرفتاری‌های انسان است.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه از جمله موانع رسیدن انسان به قرب الهی غضب است، خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های برطرف کردن غضب یا رذایل اخلاقی دیگر توجه به نتیجه یا اثرات سوء آن است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی اخلاق غضب الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند

آفتاب‌‌نیوز :

 «پیشتر در طول جنگ [کنونی علیه غزه]سران نظامی و سیاسی اسرائیل ادعا کردند که سران اعراب میانه‌رو از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند». این، ادعایی است که روزنامه اسرائیلی معاریو امروز شنبه مطرح کرده است. 

مقصود از اصطلاح میانه‌رو، آن دسته از دولت‌های عربی است که یا با رژیم اسرائیل توافق صلح دارند یا اخیرا با این رژیم روابطشان را عادی‌سازی کردند یا تمایل دارند، بزودی عادی‌سازی کنند.

در ادامه ادعای معاریو آمده «درست است، آن‌ها [سران اعراب میانه‌رو]، از اینکه حماس نابود شود، خیلی خوشحال خواهند بود، اگر چنین چیزی طی چند هفته اندک و با کمترین تلفات در میان غیرنظامی‌ها ممکن شود. اما روشن است که اکنون چنین چیزی محال است و طولانی شدن مدت جنگ به سود کشور‌های عربی میانه‌رو بخصوص عربستان سعودی نیست».

این روزنامه اسرائیلی در ادامه ایده نابود شدن کامل حماس از دید عربستان سعودی را در برهه کنونی محال می‌داند و می‌نویسد «ایده نابود شدن حماس برای همیشه، از نظر سعودی‌ها، اکنون توهم به نظر می‌رسد... تمرکز عربستان اکنون بر توافق عادی‌سازی [با اسرائیل]از طریق شراکت با آمریکاست».

نوامبر گذشته (یک ماه و اندی بعد از شروع جنگ) نیز نشریه اکونومیست در گزارشی نوشته بود، بسیاری از کشور‌های عربی خلیج فارس، تمایل دارند که اسرائیل کار حماس را تمام کند، چون می‌ترسند که این رویداد به شعله‌ور شدن وضعیت در کشورهایشان منجر شود. در این گزارش اشاره شده بود که این کشورها، آرزوی تمام شدن چیزی را دارند که به محور مقاومت ایران معروف است، اما در عین حال میترسند که زبانه‌های آتش، دامن آنان را بگیرد.

علاوه بر این، موسی ابومرزوق از سران حماس، ۲۹ ماه اکتبر گذشته (کمتر از یک ماه از آغاز جنگ) در گفتگو با شبکه الجزیره فاش کرد، خیلی از «خارجی ها» به او گفته‌اند، برخی عناصر در تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشور‌های عربی از به شکل محرمانه از غرب خواسته‌اند، حماس را نابود کند. او اشاره کرد که خیلی از گلوله‌هایی که اکنون [آن زمان اوایل جنگ]، غزه با آن بمباران می‌شود، از کشور‌های عربی آمده و منبع خیلی از کمک‌ها به تشکیلات خودگردان برای مقابل با مقاومت فلسطین، کشور‌های عربی است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • امباپه با این دریبل دیدنی، مدافع حریف را نابود کرد (فیلم)
  • حکیم یا بردپیت؟
  • دریبل دیدنی و وحشتناک امباپه که مدافع حریف را نابود کرد + ویدئو