Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساجدی کارشناس مسائل مذهبی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه خود با آن رو به رو هستیم به علت فاصله گرفتن از تربیت اسلامی و کلام اهل بیت(ع) است. لذا اگر بتوان بر اساس توصیه اهل بیت(ع) و بزرگان دین، در ماه مبارک رمضان با قرآن انس پیدا کرد، قطعا آثار آن را در روابط فردی و اجتماعی خود خواهیم دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین ساجدی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در مورد آثار روزه داری در زندگی مادی، گفت: یکی از اصلی ترین آثار روزه داری افزایش صبر و بردباری خصوصا در مواجهه با سختی ها و ناملایمت های زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره می فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ" ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شد، همانطور که بر اقوام قبل از شما واجب شده بود، شاید که با تقوا شوید؛ لَعَلَّ در زبان عربی از افعالی است که معنای امید به آینده، دارد. لذا اگر روزه گرفتن ما روزه گیری واقعی باشد و در کنار نخوردن و نیاشامیدن بقیه اعضا و جوارح ما نیز گناهی را مرتکب نشود، این امید می رود که به تقوا برسیم.

ساجدی با بیان اینکه روزه گرفتن باعث می شود که انسان یاد فقرا بیفتد و همین صبر انسان را افزایش می دهد، گفت: با روزه گرفتن و نخوردن و نیاشامیدن، انسان کمی به زندگی فقرا نزدیک شده و همین باعث می شود انسان به یاد سختی های زندگی آنان افتاده و صبر در زندگی را بیاموزد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام صبر را نیمی از ایمان می دانند و در قرآن نیز اشاره به صبر شده و یکی از کسانی که در روز قیامت به سرعت وارد بهشت می شوند، صابران هستند.

حسرت برخی روزه داران در روز قیامت!

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از نام های روز قیامت یوم الحسرت است، و کسانی که در این روز حسرت می خورند افرادی هستند که روزه گرفتن را تنها در نخوردن و نیاشامیدن می دیدند ولی چشم و زبان و سایر اعضا و جوارحشان روزه نبوده است.

ساجدی با بیان اینکه خداوند ارحم الراحمین است، گفت: خداوند ماه رمضان و بندگانش را بسیار دوست دارد و اگر انسان بداند که خداوند چقدر رئوف و مهربان است، از خود بی خود شده و سر به بیابان می گذارد.

رجب و شعبان فرصتی برای آمادگی برای ماه رمضان

وی اضافه کرد: کدام ماه را پیدا می کنید که در آن نفس کشیدن و خوابیدن انسان ثواب تسبیح خداوند را داشته باشد. کدام ماه را پیدا می کنید که ثواب قرائت یک آیه قرآن برابر با ختم کل آن باشد. لذا برای ماه رمضان که خداوند این مقدار آن را دوست دارد، دو ماه فرصت قرار داده شده تا انسان خودش را برای بندگی در آن آماده کند. لذا باید با استغفار و عبادت در دو ماه رجب و شعبان خود را برای بندگی در ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، افزود: با توجه به اینکه قرآن کریم در این ماه بر قلب پیامبر اسلام نازل شده است، لذا این ماه را بهار قرآن نیز می نامند.

رمضان، ماه انس با قرآن

ساجدی تاکید بر قرائت قرآن در ماه رمضان را جهت انس بیشتر انسان با کتاب الهی دانست و تصریح کرد: انسان به انس با قرآن بسیار احتیاج دارد و در روایات نیز داریم که تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است. لذا هر چقدر با قرآن کریم انس داشته باشیم به همان مقدار در آخرت از درجات بهشتی بهره می بریم.

بسیاری از مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از کلام اهل بیت(ع) است

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه خود با آن رو به رو هستیم به علت فاصله گرفتن از تربیت اسلامی و کلام اهل بیت(ع) است. لذا اگر بتوان بر اساس توصیه اهل بیت(ع) و بزرگان دین، در ماه مبارک رمضان با قرآن انس پیدا کرد، قطعا آثار آن را در روابط فردی و اجتماعی خود خواهیم دید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فاصله گرفتن کلام اهل بیت ع روزه گرفتن ماه رمضان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه و فرهنگ از عوامل تولید برنامه‌های ماه مبارک رمضان صدا و سیمای خوزستان تقدیر شد.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان نیز در این مراسم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله پخش زنده محافل قرآنی، ترتیل خوانی قرآن کریم و ضبط و پخش ۲۰۰ جلسه محفل قرآنی خانگی انجام شده است.

داریوش دبیقی با اشاره به تولید مجموعه تصویری آوای نور در شبکه خوزستان افزود: این مجموعه یکی از برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار درماه مبارک رمضان بود که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همکاری نماینده ولی فقیه استان در جهت تولید برنامه‌های ماه رمضان ادامه داد: یکی از نمونه‌های مؤثر در تولید برنامه سازی ماه رمضان هماهنگی اثر گذار اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برای تولید برنامه‌ها بوده است.

کد خبر 6092192

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند