Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:31:07 GMT

۲۲۱ واحد صنعتی کردستان در سال ۹۸ از گاز طبیعی بهره مند شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۲۰۱۴

۲۲۱ واحد صنعتی کردستان در سال ۹۸ از گاز طبیعی بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۸ گازرسانی به صنایع جهش بسیار مطلوبی را تجربه کرده است.

وی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و ادامه داد: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه شده است.

فعله گری یادآور شد: هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان کردستان شناسایی شده است که از این تعداد ۶۳ واحد غیرفعال است.

وی بیان کرد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا قبل از مصوبه در سال ۹۵ تعداد ۹۹ واحد، سال ۹۵ تعداد ۳۰ واحد، در سال ۹۶ تعداد ۸۳ واحد و سال ۹۷ تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده ۹۴ واحد بوده که سالانه جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: سال ۹۸ برای گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی برنامه‌ریزی انجام گرفته بود که تا پایان سال به ۲۲۱ واحد صنعتی گازرسانی صورت گرفت که این رقم بیشتر از میزان پیش‌بینی بود.

فعله گری اظهار داشت: برای گازرسانی به ۲۲۱ واحد صنعتی در سال گذشته، ۱۴۰ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفت و جایگزینی ۳۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شده است.

وی افزود: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبکه‌های گازرسانی در سراسر استان کردستان، زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری فراوان و مداوم فراهم شده و تحقق جهش تولید در سال جاری در قسمت تامین انرژی برای استان قابل دسترسی است.

کد خبر 4906688

منبع: مهر

کلیدواژه: گاز رسانی شرکت گاز کردستان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا قزوین شهرکرد بارش باران کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان بیرجند استانداری قزوین جهش تولید واحد صنعتی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل‌های طبیعی، تولید و زراعت چوب درختان، افزایش فضای سبز شهری و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار ذکر کرد و گفت: شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب عملکرد قابل قبولی داشته است و رتبه نخست در سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، با اشاره به استقبال بسیار خوب بهره برداران از کاشت نهال اکالیپتوس به منظور توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: از آنجاکه شهرستان گرمسار در حاشیه کویر واقع شده است و اقلیم گرم و خشکی دارد، درخت اکالیپتوس به دلیل کم‌آب‌بر و مقاوم به خشکی بودن، کاملا با اقلیم منطقه سازگار است و این موضوع باعث استقبال بهره برداران و کشاورزان از کاشت این درخت شده است.

شاه حسینی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار نهال اکالیپتوس در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار تولید و بین متقاضیان توزیع شد. در حال حاضر نیز تولید ۲۵ هزار نهال دیگر را در دست اقدام داریم.

وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه نهال اکالیپتوس در مزارع شهرستان گرمسار خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با گسترش تولید این نهال، نیاز بهره برداران در سطح شهرستان و حتی دیگر مناطق استان مرتفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903307

دیگر خبرها

  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز