Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به وخامت شرایط صنایع نفت آمریکا و تعطیلی پالایشگاه‌ها نوشت: همین چند ماه پیش بود که مقامات صنایع نفت آمریکا پیروزمندانه از استقلال در بخش انرژی حرف می‌زدند و این که آمریکا برای نخستین بار در طول دهه‌های اخیر، به بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی این شادمانی هم‌اکنون و در شرایطی که شیوع ویروس کرونا اقتصاد را به زانو در آورده و تقاضای بنزین و گازوئیل و سوخت جت را نابود کرده است، جای خود را به یأس و نومیدی داده است.

در این مطلب آمده است: صنعت نفت فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، اما هرگز بهای نفت تا این حد سقوط نکرده بود که به زیر صفر رود تا برخی از تجار ناچار شوند به بقیه پول بدهند تا بیایند این نفت خام را از آن‌ها بگیرند.

در میدلند تگزاس، کانون رونق نفت شِیل در طول یک دهه گذشته، کسب و کار شرکت‌های نفتی از رونق افتاده و مدیران در شرایط دورکاری و از خانه در حال رایزنی با همکاران خود هستند تا ببینند چگونه با سرعت هرچه بیشتر تولید را متوقف و کارگران را اخراج کنند. غول‌های نفتی مانند اکسان موبیل بودجه اکتشاف و تولید ۲۰۲۰ خود را تا یک سوم کاهش داده‌اند و این تصمیم مربوط به پیش از سقوط شدید بهای نفت در ابتدای این هفته بود.

نیویورک تایمز افزود: انتظار می‌رود بسیاری از شرکت‌های کوچکتر نفتی با اعلام ورشکستگی، خواستار بهره‌مندی از حمایت‌های مالی در این بخش شوند و این در حالی است که شرکت‌های تولیدی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ حدود ۸۶ میلیارد دلار بدهی بالا آورده‌اند.

بن لاکاک، رئیس بخش تجارت نفت شرکت ترافیگورا از صادرکنندگان بزرگ نفت خام آمریکا، گفت: ما نگران این هستیم که بی‌نظمی کنونی در بازار پیامد‌های مهلکی برای صنایع نفت داشته باشد. در کوتاه‌مدت، تخصیص کمک‌های دولتی بسیار ضروری به نظر می‌رسد، زیرا سطح قیمت‌ها در شرایط کنونی برای تولیدکنندگان آمریکایی قابل تحمل نیست.

تا یک دهه پیش، کاهش قیمت نفت به تقویت اقتصاد آمریکا کمک می‌کرد، زیرا موجب کاهش هزینه انرژی می‌شد. ولی صنایع نفتی به قدری بزرگ و مهم شده‌اند که مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ده میلیون تن اشتغالزایی می‌کنند. بروز مشکل برای صنعت نفت ضربه‌ای بزرگ به بسیاری از شرکت‌های مرتبط با آن وارد خواهد کرد. مثلاً تولیدکنندگان تجهیزات مورد استفاده در این صنعت، از جمله شرکت‌های فولاد، بانک‌ها و مؤسسات مالی که وام در اختیار این صنعت قرار می‌دهند، متضرر خواهند شد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این مطلب نوشت: ترامپ اعلام کرد آماده است به شرکت‌های نفت و گاز کمک کند، اما سیاست‌های وی تاثیر چندانی بر این امر نخواهد داشت. صنایع نفتی جهان در حال تولید نفت مازاد بر تقاضای جهانی هستند، یعنی بالغ بر ۳۰ میلیون بشکه در روز. حتی اگر دولت فدرال خرید نفت برای ذخایر خود را سریعاً آغاز کند، تنها می‌تواند روزانه نیم میلیون بشکه (کمتر از دو درصد تولید مازاد جهانی) را جذب کند.

بزرگترین خدمت ترامپ به صنایع نفتی، کمک به انعقاد توافق میان عربستان سعودی، روسیه و دیگر تولیدکنندگان در ۱۲ آوریل برای کاهش روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید بوده است، اما بهای نفت حتی پس از اعلام این توافق، به شدت کاهش یافت. این توافق کمک چندانی به بهبود اوضاع نکرد، زیرا تا اول ماه مه اجرایی نمی‌شود.

شرکت حفاری لاتشاو فعال در تگزاس و اوکلاهما حدود ۳۰۰ تن از ۵۰۰ کارمند خود را طی شش هفته گذشته اخراج کرده و در حال حاضر تنها شش چاه حفاری از ۴۱ چاه آن فعال است. با این همه، ترنت لاتشاو رئیس این شرکت می‌گوید اطمینان دارد صنعت نفت پس از نابودی ویروس کرونا به وضع پیشینِ خود باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت صنعت نفت اخبار آمریکا صنایع نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا

همشهری آنلاین: تحصن گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی در حالی ادامه دارد که هر روز دانشگاه‌های جدید به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین می پیوندند.

گسترش اعتراضات به ۷۹ دانشگاه: براساس گزارش واشنگتن پست، دامنه اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطین به ۷۹ دانشگاه در آمریکا گسترش یافته است.

افزایش بازداشت‌ها به ۹۰۰ نفر: منابع آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند. براساس این گزارش احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد.

شهر نیویورک، مرکز اعتراضات: به نظر می‌رسد که بزرگترین اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین در دو دانشگاه بزرگ نیویورک و دانشگاه کلمبیا جریان دارد. هر دو دانشگاه یاد شده در شهر نیویورک قرار دارند و از این رو اکنون شهر نیویورک مرکز اصلی اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین است.

دو دانشگاه اصلی حامیان فلسطین: گسترده ترین اعتراضات حمایت از فلسطین در حال حاضر دو دو دانشگاه نیویورک و کلمبیا متمرکز است. دانشگاه نیویورک با بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو از ۲۵ دانشکده، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شهری آمریکا محسوب می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه کلمبیا و سایر موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه کلمبیا نیز در اعتصابات همبستگی با غزه در پردیس اصلی این دانشگاه حضور دارند. اعضای هیات علمی دانشگاه کلمبیا هم به اعتراضات ملحق شده اند و به حمایت و هدایت دانشجویان معترض می پردازند.

میانگین سنی معترضان: براساس گزارش‌ها، بیشتر دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در حد سنی ۱۸ تا ۲۳ سال قرار دارند و عمده جمعیت معترضان نیز دانشجویان کارشناسی در این رده سنی است. اما دانشجویان سایر مقاطع و حتی برخی اعضای هیئت علمی با ۸۰ سال سن هم در این اعتراضات حضور دارند.

گرایشات اعتقادی معترضان: براساس اظهارات یک شاهد میدانی از اعتراضات دانشگاهی در آمریکا، عقاید اسلامی بخش پررنگ اعتقادات دانشجویان معترض است، اما سایر دانشجویان با اعتقادات یهودیت و مسیحیت نیز با انگیزه کمک به فلسطین در اعتراضات حضور دارند. شاهدان همچنین گفته‌اند که شمار زیادی از دانشجویان سکولار هم خود را ملزم به اعتراض علیه خشونت و امپریالیسم اسرائیل می‌دانند و برای حمایت از فلسطین در اعتراضات حضور دارند.

واکنش مسئولان دانشگاه‌ها: در عمده دانشگاه‌ها، روسا و مدیران دانشگاه‌ها با فراخوانی پلیس خواستار برخورد با دانشجویان معترض هستند. همچنین گزارش شده است که در برخی دانشگاه‌ها، مسئولان ساختمان‌ها را در واکنش به اعتصابات، تعطیل کرده اند که این اقدام مشکلات بهداشتی را برای دانشجویان تشدید کرده است.

کد خبر 848156 برچسب‌ها کلمبیا فلسطین

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه