Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:00:01 GMT

بیش از ۹هزار فرصت شغلی در کاریابی‌های کرمان خالی ماند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۲۶۰۱

بیش از ۹هزار فرصت شغلی در کاریابی‌های کرمان خالی ماند

محمدجواد فدائی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با کاریابی های استان کرمان افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر در کاریابی‌های استان ثبت‌نام و ۱۳ هزار ۲۰۰ فرصت شغلی داشتیم که ۱۳ هزار ۶۸ نفر به مشاغل مختلف معرفی شده که از این میزان تنها سه هزار و ۷۳۰ جذب شدند.

وی اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که از ظرفیت کاریابی به‌خوبی استفاده نشده و یا اینکه کاریابی ها نتوانسته به اشتغالزایی استان کمکی کنند؟

استاندار کرمان گفت: همچنین هشت هزار و ۶۱۴ فرصت شغلی در کاریابی های شهرستان کرمان داشتیم که ۲ هزار نفر اشتغال به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بنا بود که صدور مجوزها و پروانه بهره برداری را منوط به جذب اشتغال بگذارند افزود: فرصت های شغلی و تخصص ها را باید برای برنامه‌ریزی مطلوب تحلیل کرد و علت جذب نشدن مشاغل مشخص شود.

فدائی با بیان اینکه اصل بر تنظیم بازار کار است عنوان کرد: باید با شناسایی ظرفیت ها، فرصت های شغلی جدید در استان کرمان تولید کرد که بخشی از آن مربوط به سرمایه گذاری و واحدهای صنعتی که زمان بر و سرمایه بر است.

وی ادامه داد: می توانیم فرصت های جدید شغلی را در زمان و سرمایه کمتر ایجاد کرد که بخشی به سمت مشاغل خرد و خانگی هدایت شده که کافی نیست و می توان اقدامات دیگری در این خصوص انجام داد.

استاندار کرمان گفت: اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان قول بررسی فرصت های شغلی که می توان با آموزش به دست آورد را داد که به آن عمل نکرد، به صورت مثال مقرر شد نیاز استان و جامعه شناسایی شود و متقاضیان اشغال را با آموزش کوتاه مدت به سمت این فرصت ها هدایت شوند و از منابع مالی استفاده کنند.

برچسب‌ها کرمان اشتغال زایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان اشتغال زایی سرمایه گذاری کرمان اشتغال زایی سرمایه گذاری استان کرمان کاریابی ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو